قالب وبلاگ

LMS چیست ؟
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

وقتی وارد مبحث آموزش آنلاین می شویم، یکی از واژه هائی که زیاد با آن برخورد می کنیم، LMS است. LMS مخفف کلمات Learning Management System به معنای (سیستم مدیریت فراگیری) می باشد. LMS در واقع نوعی نرم افزار مدیریت محتوای سایت است. ممکن است با نرم افزار های مدیریت محتوائی مانند Php nuke و Movable type آشنا باشید. ما برای این که راحت تر بتوانیم محتویات سایتمان را مدیریت کنیم و آن را به روز رسانی کنیم، از این گونه نرم افزار های کمک می گیریم. این نرم افزار های مدیریت محتوا به طور کلی ، CMS (Content Management System)نامیده می شوند. LMS ها نیز گونه ای از این نرم افزارها هستند. با این تفاوت که CMS کاربرد عام دارد و LMS کاربرد خاص. ما از LMS ها برای راه اندازی و مدیریت سایت های آموزشی استفاده می کنیم. می دانید که اگر بخواهیم یک سایت داشته باشیم، باید صفحات آن را یا با نرم افزارهای طراحی وب ( مثل FrontPage و Dream weaver ) طراحی کنیم و یا با زبان های برنامه نویسی تحت وب ( مثل ASP و PHP ) . اما اگر یک بار ، یک نرم افزار مدیریت آموزش روی سایتمان نصب کنیم، دیگر احتیاج چندانی به ابزار های قبلی نداریم. نرم افزارهای مدیریت آموزش معمولا همه امکاناتی را که در یک سایت آموزشی باید باشد، دارند. برای مثال به کمک یک LMS شما می توانید:

ادامه مطلب

به عناون مدیر سایت:


- دانش آموزان را ثبت نام کنید ، به هریک نام کاربری و کلمه عبور جداگانه اختصاص دهید و درس های آنها را تعین کنید.


- معلمان جدید را ثبت کنید ، به هریک نام کاربری و کلمه عبور جداگانه اختصاص دهید و کلاس های آنها را مشخص کنید.


- بر ورود و خروج دانش آموزان ثبت نام شده ، نظارت داشته باشید. یعنی بدانید هریک از فراگیران چه زمانی و در چه ساعاتی وارد سایت شده و کدام درس ها را گذرانده است.


- رشته ها و درس های مختلفی ایجاد کنید ، معلم و شاگردان هر درس را مشخص کنید، سطح دسترسی معلمان و شاگردان به هر درس را تعیین کنید.


- گزارش نهائی هر کلاس را از معلمان یا از خود سیستم دریافت کنید و تصمیم گیری نمائید.


- آمار کلی همه فعالیت های سایت را دریافت و تحلیل کنید.


- و بسیاری کارهای دیگر که در راستای آموزش آنلاین انجام آنها لازم است



بعنوان معلم :


- بدون آشنائی با طراحی وب، درس های خود را روی اینترنت قرار دهید


- تمرین های مربوط به هر درس را طراحی کنید و آنها را روی سایت قرار دهید.


- امتحان های تستی طراحی کنید و جواب های صحیح و غلط را مشخص کنید. سیستم بطور آنلاین از دانش آموزانتان امتحان می گیرد و نمره آنها را مشخص می کند. همچنین میزان پیشرفت آنها و جایگاهشان نسبت به بقیه شاگردان را.


- بر ورود و خروج دانش آموزان ثبت نام شده ، نظارت داشته باشید. یعنی بدانید هریک از فراگیران چه زمانی و در چه ساعاتی وارد سایت شده و کدام درس ها را گذرانده است.


- در کلاس های آنلاین شرکت و تدریس کنید.


- در انجمن های سایت ، اشکالات شاگردان را پاسخ دهید.


- . . .



بعنوان شاگرد:


- در کلاس های دلخواهتان ثبت نام کنید ( با توجه به سیاست مدیر سایت )


- درس های مورد نظر را با فرمت های مختلف دریافت کنید.


- تمرین های مربوط به هر درس را برای بازبینی معلم روی سایت قرار دهید.


- در کلاس های آنلاین با حضور معلم و بقیه شاگردان شرکت کنید.


- در انجمن های سایت ، اشکالات خود را مطرح کنید و جواب بگیرید.


- . . .


البته این امکانات، تنها بخشی از امکانات موجود در سیستم های مدیریت آموزش است. همه سیستم ها نیز کارائی مشابهی ندارند. هریک نسبت به بقیه نقاط قوت و ضعفی دارد.


و اما . یک نرم افزار مدیریت آموزش، چقدر در موفقیت آموزش آنلاین سهم دارد؟ باید گفت در بهترین حالت 20 درصد. اگر کارا ترین نرم افزار LMS را هم داشته باشید، بدون محتوای آموزشی مناسب هیچ موفقیتی نخواهید داشت. یک سایت آموزش آنلاین، بدون LMS ممکن است تا میزان زیادی در رسیدن به اهداف خود موفق باشد. ولی بدون محتوای آموزشی مناسب، مطمئن باشید که کوچک ترین موفقیتی نخواهد داشت. برای داشتن محتوای آموزش مناسبی که بتوان تحت وب ارائه کرد، شرایط و مهارت های خاصی لازم است که در یادداشت های آینده به آنها خواهیم پرداخت.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1112
|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

اینروزها تقریبا در همه خانه ها یک کامپیوتر با قابلیت اتصال به اینترنت وجود دارد و بیشتر نیازهای مردم در حال گرایش به حالت آنلاین است. وب فارسی هم در این روند فعالیت دارد - هرچند هنوز آنچنان که باید توسعه نیافته است -� و یکی از این زمینه ها هم ارائه فرهنگ لغتهای آنلاین است که تعداد بسیار زیادی سرویس فارسی آنلاین برای این کار ایجاد شده است. دیکشنریهای آنلاین بدون نیاز به نصب برنامه ای روی سیستم شما میتوانند معنی واژه های مورد نیاز شما را از انگلیسی به فارسی و یا برعکس از فارسی به انگلیسی ترجمه کنند. در ادامه لیستی شامل برترین این سرویسها را خواهید یافت که در جمع آوری آنها سعی شده تا سرویسهائی معرفی شوند که تبلیغی در خود ندارند یا تبلیغات آنها به صورت محدود و بسیار کم در صفحه اصلی آنها نمایش شده باشد، امیدوارم آی تی نویسان ایرانی دیگر نیز علاوه بر سرویسهای غیر ایرانی، به معرفی سرویسهای فارسی و ایرانی هم گرایش بیابند و وب فارسی را هرچه بیشتر معرفی و مستعد کنند. این لیست ترتیبی برای خوبی یا بدی این سرویسها نمیباشد، خودتان آنها را تست کنید و یکی را که به نظرتان مناسبتر است انتخاب کنید.

۱- دیکشنری آنلاین انگلیسی و فارسی: این سرویس به شما امکان ترجمه لغات از انگلیسی به فارسی و از فارسی به انگلیسی را میدهد و میتوانید لغات مرتبط با واژه مورد جستجوتان را نیز در نتایج بینید.

۲- دیکشنری آنلاین انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی: این سرویس همچون سرویس قبل بوده و نیز امکان ترجمه متن را هم برای شما فراهم نموده است.

۳- دیکشنری آنلاین انگلیسی به فارسی نارسیس: اگر با نرم افزار نارسیس کار کرده باشید حتما از قدرت آن باخبر هستید. سرویس آنلاین این نرم افزار نیز به همان قدرت عمل مینماید.

۴- دیکشنری آنلاین سریع: یک دیکشنری آنلاین و سریع با محیط ساده و سبک اما با قابلیتهای بالا

۵- دیکشنری آنلاین آریا: دیکشنری آنلاین فارسی به انگلیسی، انگلیسی به فارسی و انگلیسی به انگلیسی که کیبردی هم در خود برای تایپ مستقیم دارد.

۶- لغتنامه انگلیسی به فارسی: با قابلیت جستجو کلمات مشابه بصورت همزمان و سرعت بیشتر جستجو با فن آوری Ajax همراه مناسبی برای شما در صفحات انگلیسی وب

۷- دیکشنری رایگانی انگلیسی به فارسی: این دیکشنری علاوه بر ترجمه لغات شما به صورت آنلاین، کدی هم برای درج دیکشنری در قالب وبلاگ شما را در اختیارتان قرار میدهد.

۸- دیکفا: این دیکشنری هم همچون دیکشنری آنلاین قبلی کدی را هم برای درج دیکشنری در قالب وبلاگتان در خود دارد.

۹- فارس دیکشنری: یک فرهنگ لغت آنلاین و قدرتمند دیگر



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 918
|
امتیاز مطلب : 42
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

همان طور که میدانید Windows Media Player به شکل پیش فرض فایلهای VCD با فرمت DAT را در لیست فایل های پخش کننده خود ندارد. با ترفندی میتوانید این فرمت را به شکل استاندارد به لیست فرمتهای قابل پشتیبانی Media Player اضافه کنید.

برای اینکار:


از منوی Start وارد Run شده و عبارت regedit را وارد نمایید ، سپس Enter را بزنید تا وارد ویرایشگر رجیستری شوید.


به مسیر زیر بروید:


HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/MediaPlayer/Player/Extensions/Descriptions

حالا به قسمت راست صفحه نگاه کنید. اعدادی از 1 به بعد موجودند. حال آخرین عدد موجود را پیدا کنید. ( معمولأ 8 یا 9).


اکنون بر روی فضای خالی از صفحه راست کلیک کنید و New > String Value را انتخاب کنید.


حالا نام آن را عددی بعد از آخرین عدد موجود که پیدا کردید قرار دهید. به عنوان مثال اگر آخرین عدد موجود 9 بود ، برای String جدیدی که ساختید نام 10 را در نظر بگیرید.


حالا بر روی آن دوبار کلیک کنید و در قسمت Value Data عبارت VCD Player (*.dat) را Copy کرده و در آن Paste نمایید.


سپس OK کنید.


حال (ترفندستان) به مسیر زیر بروید:


HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/MediaPlayer/Player/Extensions/MUIDescriptioNs

به روش بالا یک String جدید بسازید و به همان شیوه عدد آن را به عنوان نام انتخاب کنید.


در قسمت Value Data آن هم عبارت VCD Player را وارد کرده و OK کنید.


در نهایت به مسیر زیر بروید:


HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/MediaPlayer/Player/Extensions/Types

به همان شیوه و روش String را ساخته و در قسمت Value Data آن عبارت *.dat را با Copy و Paste در آن وارد نمایید.


و OK کنید.


کار تمام است ، رجیستری را ببندید و یکبار سیستم را رستارت کنید.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 850
|
امتیاز مطلب : 45
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

حتمأ شما نیز در محیط ویندوز با فایلهایی با نام Thumbs.db که در بسیاری از فولدرها وجود دارد روبرو شده اید. وظیفه این فایلها ذخیره اطلاعات مربوط به حالت نمایشی Thumbnail است و به نوعی یک حافظه موقت یا Cashe جهت ثبت اطلاعات تصاویر Thumbnail تلقی میشود. خاصیت این فایل ها نیز اینگونه است که اگر آنها را به شکل دستی پاک کنید به طور اتوماتیک مجدد در همان محل ساخته میشوند. اما ممکن است شما اصلأ از حالت نمایش Thumbnail برای مشاهده تصاویرتان در محیط ویندوز استفاده نکنید یا علاقه ای به وجود این فایلها و پر شدن بی مورد فضای هارد نداشته باشید. در این ترفند قصد داریم به نحوه جلوگیری از ساخت و نهایتأ حذف فایلهای Thumbs.db در ویندوز XP بپردازیم.
 

بدین منظور:


My Computer را باز کنید.


از منوی Tools وارد Folder Options شوید.


سپس به تب View رفته و تیک گزینه Do not cache thumbnails را بردارید و OK کنید.


اکنون میتوانید به شکل دستی این فایل ها را Delete کنید، با این اطمینان که دیگر فایل جدید با عنوان Thumbs.db تولید نمیشود.



همچنین شما میتوانید از طریق رجیستری ویندوز نیز اقدام کنید ؛برای اینکار:


از (ترفندستان) منوی Start وارد Run شده و عبارت regedit را وارد کرده و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.


حال به مسیر زیر بروید:


HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ Explorer\Advanced

از قسمت دیگر پنجره، بر روی DisableThumbnailCache دوباره کلیک کرده و در قسمت Value مقدار آن را به 1 تغییر دهید و OK کنید.


اگر DisableThumbnailCache در این محل وجود ندارد، در فضای خالی راست کلیک کرده و New > DWORD را انتخاب کنید. نام آن را DisableThumbnailCache قرار داده و مرحله بالا را اجرا کنید.


در پایان کافی است سیستم را یکبار از نو راه اندازی کنید تا تغییرات اعمال گردد.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 847
|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

این برنامه برای گرفتن نسخه پشتیبان از پارتیشن های هارد دیسک استفاده میشه. به این صورت که اطلاعات پارتیشن شما رو در یک فایل ذخیره می کنه و در موقعی که به اون اطلاعات نیاز داشتین به راحتی اطلاعات شما رو به جای اصلی برمی گردونه.

خیلی از مواقع برای ما پیش اومده که برای ویندوز ما یه مشکلی پیش اومده و درست کار نمی کنه و فقط با نصب دوباره میشه مشکل رو حل کرد.در این مواقع میشه از System Restore در ویندوز استفاده کرد . ولی System Restore هم مشکلاتی داره که به بعضی از اونا اشاره می کنم.


یکی اینکه اطلاعات پشتیبان گیری رو در خود درایو ویندوز ذخیره می کنه و این باعث میشه فضای زیادی از درایو بی مورد اشغال بشه. دیگه اینکه با Restore کردن ویندوز در بعضی موارد یکسری از برنامه ها از کار می افتن باید دوباره اونا رو نصب کرد. در ضمن اگر اطلاعات System Restore به ویروس آلوده بشن ممکنه که با باز گردانی دوباره ویندوز ویروسی ها بار دیگه منتقل بشن و مشکل از بین نره.


از اونجایی هم که نصب دوباره ویندوز و نرم افزار های روی اون زمان بر هستند و در مواقعی که شما نیاز فوری به سیستم داریداین زمان آزار دهنده تر میشه باید به دنبال راهی سریع برای درست کردن ویندوز باشید.


با استفاده از Norton Ghost شما می تونید به سرعت از ویندوز خودتون یک نسخه پشتیبان تهیه کنید و در زمان خرابی ویندوز نیز به سرعت ویندوز رو به حالت اول برگردونید.


در اینجا مراحل نصب ، پشتیبان گیری و بازگردانی ویندوز با این نرم افزار رو به شما آموزش میدم


در ابتدا فایل نصب برنامه رو اجرا کنید. صفحه زیر ظاهر میشه .



در اینجا Next رو کلیک کنید. و به صفحه بعدی برید.



در این صفحه I Accept رو انتخاب کنید و next رو کلیک کنید.



در اینجا نام کاربری و نام شرکت رو وارد کنید .بعد Next رو بزنید


در اینجا مسیر نصب رو انتخاب کنید و به صفحه بعد برید.با کلیک بر روی Install نصب برنامه رو شروع کنید.

بعد از پایان نصب پنجره زیر که برای ثبت برنامه هست باز میشه که با زدن Register Later می تونید از این مرحله خارج بشین. حال برای اجرای برنامه در کنار ساعت ویندوز روی آیکن برنامه دابل کلیک کنید تا صفحه اصلی برنامه باز بشه.

در پنجره اصلی برنامه روی Backup کلیک کنید.

حال پنجره Backup Wizard باز شده. در این صفحه Next رو کلیک کنید
در صفحه Backup a disk or partition شما اون درایوی رو که قصد پشتیبان گیری از اون رو دارید انتخاب کنید و بعد Next رو انتخاب کنید.
در صفحه Creat a new backup image در قسمت image file name نام و مسیر ذخیره کردن فایل پشتیبان رو مشخص کنید.توصیه می کنم که برای هر نسخه پشتیبان که درست می کنید یک فلدر جدا بسازید تا کار مدیریت و همچنین استفاده از فایل ها راحت تر بشه.بعد انجام این کار روی Next کلیک کنید و به صفحه بعد برید.
در صفحه Device Information لیستی از قطعات کامپوتر رو که برنامه شناسایی کرده به شما نشون میده. با زدن OK به مرحله بعدی برید.در صفحه Advance Setting روی advance setting کلیک کنید تا صفحه زیر باز شود

در پنجره Advance Setting در تب External Storage گزینه Firewire support را در صورتی که از هارد دیسک های SATA استفاده می کنید علامت بزنید.




در تب Compression می تونید با انتخاب یکی از سه حالت موجود میزان فشردگی فایل خروجی رو تعیین کنید. توصیه می کنم که مقدار High رو انتخاب کنید.



در قسمت Image Password هم می تونید برای فایل پشتیبان خود یک رمز تعیین کنید.در آخر با ردن OK پنجره را ببندید و با کلیک بر روی Next به صفحه بعدی برید.

در صفحه Disaster Recovery روی Continue کلیک کنید.تا به صفحه بعد برید.



در آخرین صفحه از Backup Wizard روی Run Now کلیک کنید تا برنامه عمل پشتیبان گیری رو شروع کنه. برنامه برای تهیه فایل پشتیبان از محیط DOS استفاده می کنه. برای همین ویندوز رو Restart می کنه و به طور خودکار وارد DOS میشه.



وقتی که برنامه وارد DOS شد سما با صفحه ای شبیه صفحه زیر روبه رو می شین .



در این صفحه روند پشتیبان گیری به شما نشون داده میشه . شما می تونید اطلاعاتی در مورد سرعت پشتیبان گیری ،زمان باقی مانده و ... رو در این صفحه ببینید.



بعد از تموم شدن کار برنامه کامپیوتر رو Restart می کنه و دوباره وارد ویندوز میشه.

تا اینجا شما یک نسخه پشتیبان از ویندوز خود درست کردید.

حال روش بازگردانی ویندوز رو بررسی می کنیم.

برای این کار در صفحه اصلی برنامه Restore رو انتخاب کنید. پنجره Restore Wizard باز میشه.



در این پنجره Next رو انتخاب کنید تا به صفحه بعد برید.

در این صفحه در قسمت Image file name فایل پشتیبانی که تهیه کردین رو انتخاب کنید و بعد روی Next کلیک کنید.



در صفحه بعد در قسمت Source Image روی فایل پشتیبان کیلک کنید و در ستون سمت راست در قسمت Destination درایوی که می خواید بازگردانی کنید رو انتخاب کنید. (در اینجا درایو ویندوز).در آخر Next رو کلیک کنید.



در این صفحه گزینه Overwrite Windows رو علامت بزنید و بعد Next رو انتخاب کنید . بعد از طی کردن چند مرحله مشابه به صفحه زیر می رسید



در این صفحه با انتخاب Run Now سیستم Restart شده و عمل بازگردانی ویندوز در محیط DOS ادامه پیدا می کنه.



در اینجا چند نکته دیگه رو باید یادآوری کنم.


اول اینکه سعی کنید درایوی که فایل پشتیبان در اون ذخیره میشه NTFS نباشه. چون اگر موردی پیش بیاد که ویندوز عمل نکنه و شما مجبور بشید در محیط داس و با استفاده از نسخه فلاپی این برنامه اقدام به بازگردانی فایل های خودتون بکنید که در این صورت چون داس از NTFS پشتیبانی نمی کنه شما نمی تونید ازفایل خودتون استفاده کنید. البته باید بگم که با استفاده از داس های جدید شما می تونید به NTFS دسترسی داشته باشیدو ولی خوب این مدل از داس رو خود سیستم نداره و شما باید از جای دیگه تهیه کنید که دردسر داره.

دیگه اینکه در بعضی موارد دیده شده که هنگام گرفتن پشتیبان از درایوهای NTFS درایو ویندوز پاک شده. دلیلش رو نمی دونم ولی شما احتیاط کنید و اگه می خواید از درایو ویندوز که NTFS هست پشتیبان بگیرید قبلش رو یه درایو NTFS دیگه امتحان کنید تا ببینید مشکلی پیش نیادو ولی برنامه رو درایوهای FAT و FAT32 به خوبی کار می کنه و مشکلی نداره.

امیدوارم این آموزش هم برای شما مفید بوده باشه . در آخر اگر سوالی یا مشکلی داشتید حتما مطرح کنید و من رو هم از نظرات خودتون بی بهره نذارید.


Download Norton Ghost 2003


براي باز كردن برنامه بايد از WinRAR‌ استفاده كنيد. اگر اين برنامه رو نداريد از اينجا يك نسخه از اون رو دانلود و نصب كنيد

دريافت WinRAR 3.71 registered



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 924
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی
اکثر فایل های موجود بر روی اینترنت با استفاده از نرم افزارهائی نظیر WinZip فشرده و بر روی سرویس دهندگان FTP مستقر تا کاربران بتوانند با سرعت مناسب اقدام به دریافت آنها نمایند. فایل های فشرده ZIP یکی از متداولترین و سهل الوصول ترین نوع فایل های فشرده می باشند. با فشرده نمودن فایل ها امکان ارسال سریعتر آنها بر روی اینترنت خصوصا" در مواردیکه سرعت خط ارتباطی کاربران بالا نباشد ، فراهم می گردد. پس از دریافت فایل های فشرده با استفاده از نرم افزارهای مربوطه نظیر WinZip می بایست آنها را به حالت اولیه تبدیل ( از حالت فشرده خارج گردند ) کرد.
هدف از فشرده نمودن فایل ها کاهش ظرفیت فایل ها  بوده و در زمان استفاده از فایل می بایست مجددا" فایل به حالت اولیه برگردانده شود. در فرآیند فوق بیت هائی از فایل با استفاده از الگوریتم هائی خاص ، از فایل حذف و زمینه کاهش ظرفیت فایل فراهم خواهد شد. در زمان استفاده از فایل با استفاده از الگوریتم فشرده سازی عملیات معکوس انجام و فایل به حالت اولیه خود برگردانده خواهد شد. در ادامه به برخی از روش های فشرده سازی اطلاعات اشاره خواهد شد.

یافتن افزونگی در فایل
اکثرفایل های کامپیوتری ( با محتویات متفاوت ) دارای افزونگی اطلاعات می باشند. این نوع فایل ها دارای اطلاعات تکراری زیادی می باشند. برنامه های فشرده سازی اطلاعات ، اطلاعات تکراری  موجود در فایل ها را بر اساس الگوریتم های مربوطه حذف می نمایند. پس از تشخیص اطلاعات تکراری ، صرفا" اطلاعات تکراری یک بار در فایل تکرار و و در سایر موارد، از مکانیزمهای خاصی برای عدم تکرار استفاده می گردد.

جمله زیر از 17 کلمه ، 61 حرف ، 16 فضای خالی ، یک نقطه و یک dash ، تشکیل شده است :

"Ask not what your country can do for you -- ask what you can do for your country."

اگر هر یک از حروف ، فضای خالی و حروف خاص ، یک واحد از حافظه را اشغال نمایند ، مجموعا" 79 واحد از حافظه توسط عبارت فوق استفاده خواهد گردید (79 = 1 + 1+ 16 + 61 ) . به منظور کاهش ظرفیت فایل می بایست  افزونگی اطلاعات در فایل را بررسی کرد. با مشاهده و بررسی عبارت فوق ، نتایج زیر بدست می آید :

·       کلمه "ask" ، دو مرتبه تکرار شده است .

·       کلمه "what" ،  دو مرتبه تکرار شده است .

·       کلمه "your" ، دو مرتبه تکرار شده است .

·       کلمه "country" ، دو مرتبه تکرار شده است .

·       کلمه "can" ، دو مرتبه تکرار شده است .

·       کلمه "do" ، دو مرتبه تکرار شده است .

·       کلمه "for" ، دو مرتبه تکرار شده است .

·       کلمه "you" ، دو مرتبه تکرار شده است .

با عدم لحاظ نمودن حروف بزرگ و کوچک درعبارت فوق ، مشاهده می گردد که نیمی از اطلاعات موجود در عبارت فوق ، زائد و تکراری می باشند. با دقت در عبارت فوق و نحوه افزونگی اطلاعات مشاهده می گردد که با دارا بودن نه کلمه ask,not,what,your,country,can ،do ،for  و you می توان پالایشی مناسبی از عبارت فوق را انجام و در صورت لزوم و با استفاده از نه کلمه فوق ، مجددا" عبارت اولیه را ایجاد نمود. در این راستا و به منظور ایجاد عبارت فوق کافی است به کلمات موجود در بخش اول ( نصف عبارت ) اشاره  و جایگاه و تعداد تکرار هر یک از آنها را در بخش دوم مشخص نمود. در ادامه نحوه فشرده سازی اطلاعات و بازسازی مجدد آنها بررسی می گردد.

فشرده سازی اطلاعات
اکثر برنامه های فشرده سازی از مدل ها ی متفاوت الگوریتم مبتنی بر دیکشنری  ایجاد شده توسط "Lempel و Ziv"  ، به منظور کاهش ظرفیت فایل ها ، استفاده می نمایند. منظور از دیکشنری در الگوریتم فوق ، روش های کاتولوگ نمودن بخش هائی از داده است . سیستم استفاده شده برای سازماندهی  دیکشنری متفاوت و در ساده ترین حالت می تواند شامل یک لیست عددی باشد.  با مراجعه مجدد به عبارت اشاره شده در بخش قبل ، کلمات تکراری را انتخاب و آنها را در لیست مرتب شده ای بصورت زیر ایندکس می نمائیم . پس از ایجاد لیست فوق ، می توان در مواردیکه از کلمات در عبارت استفاده می شود ، از اعداد نسبت داده شده و متناظر با آنها استفاده کرد. دیکشنری ایجاد شده برای عبارت اشاره شده در بخش قبل بصورت زیر است :

  1. ask
  2. what
  3. your
  4. country
  5. can
  6. do
  7. for
  8. you

با توجه به دیکشنری ایجاد شده ، عبارت مورد نظر بصورت زیر خوانده خواهد شد :

"1 not 2 3 4 5 6 7 8 -- 1 2 8 5 6 7 3 4"

برای بازسازی مجدد عبارت فوق ، لازم است الگوی معادل آن را با توجه به دیکشنری استخراج و در محل مربوطه قرار داد. برنامه هائی نظیر WinZip از فرآیندهای مشابه برای بازسازی مجدد یک فایل و برگرداندن آن به شکل اولیه استفاده می نمایند.
در فرآیند فشرده سازی عبارت اشاره شده در بخش قبل به شکل جدید آن ( مطابق جدول بالا ) چه میزان ظرفیت فایل کاهش پیدا کرده است ؟ مطمئنا" عبارت فشرده شده ظرفیت کمتری نسبت به عبارت اولیه خواهد داشت . در این زمینه لازم است به این نکته مهم اشاره گردد که دیکشنری ایجاد شده نیز می بایست بهمراه فایل ذخیره گردد. در مثال فوق ، عبارت اولیه برای ذخیره سازی به 79 واحد حافظه نیاز داشت . عبارت فشرده شده ( بهمراه فضای خالی ) ، 37 واحد و دیکشنری ( کلمات و اعداد )  ، نیز 37 واحد حافظه را اشغال خواهند کرد. بدین ترتیب ظرفیت فایل فشرده به 74 واحد حافظه خواهد رسید . با توجه به اطلاعات فوق مشاهده می گردد که عملا" در رابطه با فشرده سازی عبارت فوق به موفقیت های بزرگی نائل نشده ایم . در این زمینه لازم است به این نکته اشاره  گردد که در مثال فوق ،  صرفا" یک " جمله "  فشرده شده است .  فرض کنید جمله فوق بخشی از یک سخنرانی یک ساعته باشد ، بدیهی است که در سخنرانی فوق احتمال تکرار کلمات فوق بسیار زیاد خواهد بود . با ایجاد سیستم دیکشنری  ، زمینه استفاده از آن در بخش های بعدی سخنرانی نیز وجود داشته و در ادامه قطعا" میزان فشرده سازی  جملات موجود در متن سخنرانی نتایج مطلوبتری را بدنبال خواهد داشت .

جستجو برای الگوها
در مثال ارائه شده ، تمام کلمات تکراری انتخاب و در دیکشنری قرار گرفتند. در روش فوق ، ساده ترین مدل برای ایجاد دیکشنری استفاده شده است . برنامه های فشرده سازی از مدل های کاملا" متفاوت دیگر در این زمینه استفاده می نمایند.برنامه های فوق نسبت به کلمات متمایز، از یکدیگر شناخت لازم را نداشته و در این راستا صرفا" بدنبال "الگو" خواهند بود. این نوع برنامه ها به منظور کاهش ظرفیت فایل ها ، با دقت الگوها را انتخاب و آنها را در دیکشنری مستقر می نمایند.   در صورتی که از دیدگاه فوق فرآیند فشرده سازی دنبال گردد ، در نهایت  با یک دیکشنری کاملا" متفاوت با آن چیزی که قبلا" ایجاد شده بود ، مواجه خواهیم بود.
اگر یک برنامه فشرده سازی عبارت معروف اشاره  شده در بخش قبل را به منظور یافتن افزونگی ، پیمایش نماید ، پس از دنبال نمودن بخشی از عبارت (
ask not what your) ، الگوئی جدید را تشخیص خواهد داد. الگوی فوق حرف "t" بوده که بدنبال آن یک فضای خالی نیز قرار دارد. ( در کلمات "not" و "what" ) . در صورتی که برنامه فشرده سازی الگوی فوق را در دیکشنری مستقر نماید ، می بایست یک عدد "1" را در هر زمان که با  حرف "t"  و یک فضای خالی بدنبال آن برخورد می نماید ، در دیکشنری ثبت نماید. با ادامه پیمایش عبارت فوق توسط برنامه فشرده سازی ، مشاهده می گردد که الگوی تشخیص داده شده ( حرف t و فضای خالی بدنبال آن ) به میزان قابل ملاحظه ای در عبارت تکرار نشده و برای ثبت در دیکشنری واجد شرایط مناسب نخواهد بود ، بدین تزتیب الگوی تشخیص داده شده نادیده گرفته شده و عملیات یافتن الگوئی دیگر ، دنبال خواهد گردید.
در ادامه برنامه فشرده سازی  متوجه الگوی "
ou" می گردد ، الگوی فوق در کلمات "your" و "country" ، تکرار شده است . در صورتی که عبارت مورد نظر یک فایل طولانی بود ، ثبت و نوشتن الگوی فوق در دیکشنری می توانست به میزان قابل توجه ای از ظرفیت فایل را کاهش دهد. "ou" ، یکی از ترکیبات متداول استفاده شده  در زبان انگلیسی است . معیار برنامه فشرده  سازی عبارتی است که در حال پیمایش آن است . در ادامه پیمایش عبارت فوق ، یک الگوی مناسبتر تشخیص داده خواهد شد. الگوهای فوق "your"  و "country" بوده که هر یک بدفعات  تکرار شده اند. تکرار هر یک از کلمات فوق در عبارت معادل ترکیب کلمات "your country" است . در چنین حالتی برنامه قشرده سازی  entry موجود در دیکشنری برای الگوی "ou" را با الگوی "your country" ، جایگزین می نماید. عبارت ترکیبی "can do for" ، نیز در عبارت اصلی تکرار شده است . ( یک مرتبه پس از "your" و یک مرتبه پس از "you" ) . بدین ترتیب الگوی "can do for you" نیز تکراری خواهد بود. بنابراین می توان در عوض نوشتن 15 حرف ( بهمراه قضای خالی ) ، از یک عدد استفاده کرد. در صورت استفاده از الگوی "your country" ، برای 13 حرف از یک عدد معادل استفاده می گردد ، بدیهی است که الگوی فوق نادیده گرفته شده  در عوض  الگوی "r country"  و الگوی جدید  "can do fo you" ، در دیکشنری ثبت می گردند. برنامه فشرده سازی فرآیند فوق را دنبال و پس از یافتن یک الگو ، محاسبات مربوطه  را انجام و الگوی واجدالشرایط را در دیکشنری ثبت خواهد کرد. مهمترین ویژگی "الگوریتم مبتنی بر دیکشنری " ، قابلیت تغییر الگوها در زمان فرآیند فشرده سازی است .
با توجه به الگوهائی تشخیص داده شده ، دیکشنری مربوطه بشکل زیر خواهد بود . در دیکشنری زیر الگوهای تشخیص داده شده ثبت و برای فضای خالی از کاراکتر "__" استفاده شده است .

  1. ask__
  2. what__
  3. you
  4. r__country
  5. __can__do__for__you

با توجه به دیکشنری فوق ، عبارت اشاره شده در بخش قبل بصورت زیر فشرده می گردد.

"1not__2345__--__12354"

 عبارت فوق 18 و  دیکشنری 41 ،  واحد حافظه را اشغال خواهند کرد. بدین ترتیب فایل حاوی عبارت اولیه فوق از 79 واحد حافظه به 59 واحد حافظه کاهش پیدا کرده است . روش استفاده شده به منظور فشرده سازی عبارت فوق یکی از امکانات موجود بوده و می توان در این راستا از روش های دیگر نیز استفاده کرد.

تا چه میزان می توان  اطلاعات را فشرده کرد ؟
میزان ( نسبت ) کاهش ظرفیت یک فایل ،  به عوامل متعددی نظیر : نوع فایل ،  اندازه فایل و روش فشرده سازی بستگی دارد. در اکثر زبانهای طبیعی ،  حروف و کلمات الگوهای مناسبی را بصورت جداگانه و یا ترکیبی ایجاد می نمایند. بدین ترتیب فشرده سازی فایل های متنی  نتایج بسیار مطلوبی را بدنبال خواهد داشت . فایل های متنی اغلب پس از فشرده سازی به میزان پنجاه درصد و یا بیشتر ،  کاهش ظرفیت را خواهند داشت . اکثر زبانهای برنامه نویسی ( مصنوعی ) نیز بدلیل استفاده از مجموعه ای از دستورات که بصورت تکراری استفاده می شوند ، دارای افزونگی  اطلاعات بوده و پس از فشرده سازی نتایج رضایتبخشی  را بدنبال خواهد داشت . فایل هائی که دارای حجم بالائی از اطلاعات منحصر بفرد بوده ( نظیر فایل های گرافیک و یا فایل های mp3) ،  بدلیل عدم وجود الگوهای تکرار شونده ،  بخوبی فشرده نخواهند گردید.
در صورتی که فایلی دارای تعداد زیادی الگوی تکرار شونده باشد ،  میزان افزونگی اطلاعات موجود در فایل بطرز محسوسی ظرفیت فایل را افزایش خواهد داد. بدین ترتیب در زمان فشرده سازی این نوع از فایل ها با توجه به وجود الگوهای تکرار شونده ،  ظرفیت فایل در حد قابل قبولی کاهش پیدا خواهد کرد .
میزان فشرده سازی اطلاعات،   به الگوریتم استفاده شده  توسط برنامه فشرده سازی نیز بستگی دارد. بدیهی است استفاده از یک الگوریتم با کارآئی بالا ،  نتایج مثبتی را در رابطه با فشرده سازی به ارمغان خواهد آورد.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 871
|
امتیاز مطلب : 43
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی
تابش خورشيد در اين روزهاي آفتابي، خطرات خاص خود را به دنبال دارد و جدا از آفتاب سوختگي، بايد اين حقيقت را هم در نظر گرفت که پرتوهاي ماوراي بنفش نور خورشيد مي‌تواند در درازمدت موجب سرطان پوست شود. بنابراين انتخاب شيوه‌هاي مناسب براي محافظت از پوست در برابر نور خورشيد ضرورت دارد.

يکي از راه‌‌هاي ايجاد اين حفاظت،‌ استفاده از کرم‌هاي ضدآفتاب است، اما نبايد فراموش کرد که انتخاب از بين طيف گسترده ضدآفتاب‌هاي موجود در بازار کار بسيار دشواري است.

در اين‌باره با دکتر محمدعلي نيلفروش‌زاده، رييس مرکز تحقيقات پوست به گفتگو نشسته‌ايم که خلاصه‌اي از آن را پيش‌رو داريد.

چه کساني بايد از کرم ضدآفتاب استفاده کنند؟

استفاده از ضدآفتاب براي همه افراد در هر سني ضروري است، به طوري که مصرف آنها در همه فصول، حتي در هواي ابري به افراد توصيه مي ‌شود. حتي کودکان نيز بايد هنگام بيرون بودن از خانه کرم ضدآفتاب روي پوست داشته باشند. البته اين موضوع درباره افرادي که به دليل نوع شغل خود مجبورند مدت زمان بيشتري زير آفتاب و يا مقابل پنجره‌اي آفتاب‌گير باشند، اهميت ويژه‌اي دارد. نبايد فراموش کرد که محصولات ضدآفتاب قادرند تا 92 درصد از آثار زيان‌بار نور خورشيد بکاهند، اما نکته مهمي که در اين زمينه وجود دارد، مقدار و دفعات مصرف از اين محصولات است.
بيشتر توضيح مي ‌دهيد؟

کرم‌ ضدآفتاب را بايد يک ربع تا نيم ساعت پيش از خروج از منزل يا محل کار و هر بار به اندازه يک بندانگشت يعني حدود دو گرم روي پوست ماليد، مثلا يک قوطي 30 گرمي ضدآفتاب اگر فقط براي صورت مورد استفاده قرار بگيرد، تقريبا طي 15 بار استفاده بايد تمام شود. اما متاسفانه چيزي که ما شاهد آن هستيم، اين است که افراد گاهي تا شش ماه از يک کرم ضد آفتاب استفاده مي ‌کنند و به دليل صرفه‌جويي اقتصادي يا ناآگاهي نسبت به ميزان استفاده از اين محصولات، لايه نازکي از کرم را فقط يک بار در روز روي پوست خود مي ‌زنند که از نظر علمي قابل قبول نيست و به همين دليل نمي ‌توان آثار مطلوب ضدآفتاب‌ را ديد.
کرم ضدآفتاب در هر بار مصرف بايد تمام سطح پوست صورت، دست و نواحي را که مقابل آفتاب قرار مي‌ گيرند، بپوشاند و هر دو تا سه ساعت يک بار (گاهي چهار تا پنج بار در روز) تجديد شود.
آيا براي خريد ضدآفتاب مناسب بايد حتما به متخصص پوست مراجعه کنيم يا نه؟
يکي از نکات قابل توجه درباره انتخاب ضدآفتاب‌‌ها، متناسب بودن آنها با پوست است. افراد داراي پوست خشک بايد از ضدآفتابي که از مقداري چربي برخوردار است، استفاده کنند و در مقابل، افراد با پوست چرب بايد ضدآفتاب‌هايي را انتخاب کنند که فاقد چربي است. خانم‌هايي که پوست‌هاي حساس دارند، افراد مبتلا به آکنه و حساسيت‌هاي پوستي ، شناگران، افرادي که زياد عرق مي‌ کنند، کودکان و آقايان نيز بايد به سراغ ضدآفتاب‌هايي بروند که مناسب پوست آنهاست. به همين دليل براي خريد ضد آفتاب بايد با پزشک متخصص پوست مشاوره کرد و بدون توصيه پزشک و به طور خودسرانه آن را از داروخانه‌ها تهيه نکرد.
استفاده از کرم‌هاي ضدآفتاب فقط در مواقعي لازم است که در معرض نور خورشيد هستيم؟

تحقيقات نشان داده افرادي که ناگزيرند ساعت‌هاي طولاني روبروي کامپيوتر بنشينند، بايد از ضدآفتاب استفاده کنند، زيرا اشعه‌هاي ناشي از مانيتور، موجب ايجاد و يا پررنگ‌تر شدن لکه‌هاي صورت مي ‌شود. اين موضوع درباره لامپ‌هاي مهتابي و فلورسنت نيز صادق است.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 857
|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

در قسمت های قبلی (قسمت اول و قسمت دوم) آموختید که روال کلی تایپ ده انگشتی به چه صورت انجام می شود. حالا در این قسمت کلیات روندی را به شما معرفی می کنیم که کمک می کند تا در مهارت تایپ، به سرعت خوبی برسید.

در قسمت های قبلی روش صحیح قرار دادن دست ها روی صفحه کلید را آموختید و همچنین یادگرفتید که به چه شکل میان انگشتان خودتان تقسیم وظیفه کنید. حالا با توجه به این شکل رنگی که تقسیم بندی صحیح


وظایف را بین انگشتان نشان می دهد، دوباره مطالب قبلی را مرور کنید.

شروع تایپ سرعتی به روش صحیح:

به عنوان شروع، دست خود را به روش گفته شده روی كلیدهای مبنا گذاشته و هر یك از كلمات زیر (یا دیگر كلمات دلخواه) را  به قدری تایپ كنید كه احساس نمایید نوشتنشان (بدون نگاه به صفحه كلید) برایتان آسان شده است. هر كلمه، حدوداً دو خط.

الف) تمرین با حروف ردیف وسط:

سم، كشك، گك، ات، لب، شك،

بات،بابا ،الب، شبی، یاس، سال، لاك،

كمال، شیما، مینا، امشب، لك لك، نم نم

ب) تمرین با حروف ردیف وسط و بالا:

ضش، صس، ثی، قب، فب، چك، جك، حك، خم، هن، عت، غت

ضامن، صبا، ثمین، قلیان، فلفل، چنگك، جنگل، خلاص، همیشه، علما، غلام

فسنجان، فسقلی، فكستنی، ثنایی، قلقلی، قشنگ، عقاب، خفن، خنك

پ) تمرین با حروف ردیف های وسط، بالا و پایین:

ظش، طس، زی، رب، ذب، /ك، .م، ون، ئت، دت، زكی، رشت، دادار

ظله، طشت، زورو، رب انار، بند رخت، ظالم، طالبی، زنبور، روزی، ذلیل، دهكده، نائب،آبله

(نكته1: جهت نوشتن حرف آ كلیدهای SHIFT+H را بفشارید.)

(نكته2: كلید SHIFT همواره با انگشت كوچك دست مخالف دستی كه حرف مربوطه را می زند فشرده می شود)

ملاحظه، كبوتر، آشكار

نکته ای که لازم به یادآوری است، این است که بدانید “آهسته و پیوسته حرکت کنید” چون در آموختن تایپ ده انگشتی ، ابتدا سرعت شما بسیار کندتر از تایپ دو انگشتی و یا حتی تک انگشتی به نظر می رسد! ولی با تمرین بیشتر و حتی بعد از مدت زمان کوتاهی، سرعت شما سیر صعودی به خود خواهد گرفت و بعد از آن شما می توانید مشاهده کنید که سرعت شما حتی ممکن است که از سرعت نوشتن شما با خودکار، بسیار بیشتر شود!



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 888
|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

در این قسمت می آموزید که چگونه بین انگشتانتان تقسیم وظایف کنید. به این منظور ابتدا مطابق تصویر زیر، مجددا نحوه ی صحیح قرار گرفتن انگشتان دست روی صفحه کلید را بررسی می کنیم:
همانطوری که مشاهده می کنید، در این تصویر انگشتان دو دست در حال تایپ روی یک صفحه کلید نمایش داده شده اند. شماره گذاری انگشتان در مرحله ی بعدی به شما کمک می کند تا بتوانید به شکلی صحیح، بین انگشتان دستانتان تقسیم وظایف کنید.

در روش تایپ سریع، که به تایپ ده انگشتی معروف شده است، شما دیگر نیازی به نگاه کردن به صفحه کلید ندارید. در حقیقت بعد از یادگیری این مهارت، شما  به سطحی از مهارت می رسید که نگاه کردن به صفحه کلید باعث به اشتباه افتادن شما می شود! در حقیقت بعد از یادگیری مهارت تایپ ده انگشتی، می توانید به صفحه نمایش یا برگه ی کاغذی که در حال تایپ محتویات آن هستید، نگاه کنید.

چگونه بین انگشتان خودتان تقسیم وظیفه کنید؟
شماره های انگشتان در تصویر بالا را مشاهده کنید. حالا طبق تصویر زیر، شما می توانید بفهمید که چگونه دکمه هایی که با رنگ های یکسان مشخص شده اند، توسط یک انگشت تایپ می شود. در حقیقت هر کدام از انگشتان دست، فشردن تعدادی از دکمه ها را به عهده می گیرند.

دکمه ی Space:
این دکمه توسط انگشتان شست فشرده می شود. (بنا به حالتی که خودتان راحت تر هستید، می توانید یکی از انگشتان شست خودتان را مامور فشردن دکمه ی Space کنید).

دکمه های “ت” و “ب”:
همانطوری که در مرحله ی اول آموزش نیز به شما گفتیم، این دو دکمه به وسیله ی برآمدگی ای که روی آن ها قرار دارد، به ترتیب توسط انگشتان شماره های 7 و 4 تشخیص داده می شوند. در حقیقت هنگامی که می خواهید شروع به تایپ کنید، می توانید انگشتهایی که شماره های 7 و 4 را دارند، به ترتیب روی “ت” و “ب” قرار بدهید و بعد از آن سایر انگشتان دست را به ترتیب روی دکمه های کناری قرار بدهید.

دکمه های سبز رنگ:
این دکمه ها توسط انگشت شماره ی 7 فشرده می شوند.

دکمه های به رنگ آبی کم رنگ:
این دکمه ها توسط انگشت شماره ی 4 فشرده می شوند.

دکمه های به رنگ قرمز:
این دکمه ها به صورت دلخواه و توسط هر انگشتی که راحت هستید، می توانید تایپ کنید. (یکی از انگشت های شماره ی 4 و 7)

دکمه های به رنگ سرخ آبی:
این دکمه ها توسط انگشت شماره ی 8 فشرده می شوند.

دکمه های به رنگ زرد:
این دکمه ها توسط انگشت شماره ی 3 فشرده می شوند.

دکمه های به رنگ بنفش:
این دکمه ها توسط انگشت شماره ی 9 فشرده می شوند.

دکمه های به رنگ نارنجی:
این دکمه ها توسط انگشت شماره ی 2 فشرده می شوند.

دکمه های به رنگ سرخ آبی سیر:
این دکمه ها توسط انگشت شماره ی 10 فشرده می شوند.

دکمه های به رنگ سفید:
این دکمه ها توسط انگشت شماره ی 1 فشرده می شوند.

در حقیقت در روش فوق، ابتدا تمام انگشتان در ردیف وسط قرار می گیرند و بعد از آن بنا به شرایطی که حاصل می شود، و دکمه هایی که دوست دارید تایپ کنید، می توانید انگشتان را از ردیف وسط جابه جا کنید و دکمه های دیگری را فشار دهید.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1131
|
امتیاز مطلب : 39
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

کی از مهمترین نیازهایی که در هنگام کار با کامپیوتر و به خصوص کار با برنامه های آفیس و  اینترنت به وضوح احساس می شود، یادگیری تایپ سریع است. هرچند ممکن است تصور اینکه خیلی سریع بتوانید سرعت تایپ خود را افزایش بدهید، برایتان سخت باشد ولی حقیقت مطلب اینست که اگر به شیوه ی علمی ای که به شما توصیه می شود، با حوصله و دقت عمل کنید، خیلی زود شاهد سرعت گرفتن مهارت تایپ خودتان خواهید شد. به طوریکه بعد از انجام به توصیه های گفته شده، قادر خواهید بود با ده انگشت خود تایپ کنید. (که به این حالت “تایپ ده انگشتی” نیز گفته می شود)

جلسه ی اول:
ابتدا یاد بگیرید و این را ملکه ی ذهن خود کنید که با حالتی که عضلات و مفاصل شما در راحتترین شرایط ممکن قرار دارند، بتوانید دو انگشت اشاره ی خود را روی دوحرف j و k بگذارید (که حروف فارسی “ت” و “ب” نیز در به وسیله ی آن ها نوشته می شوند). به این منظور در نظر داشته باشید که برآمدگی های روی این کلید ها برای همین منظور طراحی شده اند. پس چند بار دستان خود را به حالت آماده برای تایپ قرار دهید؛ مجدداً دستانتان را بردارید و بار دیگر کلید های گفته شده را فقط از طریق لمس بیابید و دستان خود را به حالت آماده قرار بدهید.
سرمشق های زیر را به تعداد گفته شده انجام بدهید: (مهمترین توصیه : هرگز عجله نکنید و سرمشق ها را با حوصله انجام بدهید. از اینکه به سادگی مطابق تمرینات می توانید کلمات با معنی بنویسید لذت ببرید!!! چون این لذت مشوق شما خواهد بود. ضمنا بدانید که همیشه جلسات اول سخت تر هستند!!!)

*) تمرینات زیر را انجام بدهید:
ب ب ب
ت ت ت
ب ب ت ت
ب ت ب ت

و حالا به سادگی و فقط با دو کلید اولین کلمات با معنی خودتان را مطابق ذیل تایپ کنید:
بت بت بت تب تب تب
بت بت  تب تب
بت تب بت تب بت تب بت تب

فراموش نکنید که سرعت روند پیشرفت شما به میزان صبر و حوصله و درعین حال استمرار در تمرینات دارد.

مهمترین دستاورد جلسه های اول باید این باشد که خود را بی نیاز از نگاه به صفحه کلید بدانید؛ به طوریکه بتوانید با استفاده از همان برجستگی های موجود بر روی کلید های “ت” و “ب” موقعیت انگشتان خود را روی صفحه کلید تنظیم کنید. (حتی المقدور)



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 878
|
امتیاز مطلب : 47
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی
مشكل: عدم امكان چاپ اسناد و یا مطلوب نبودن صفحات چاپ شده

راه حل 1: اشـكال در چاپ بنابر دلایل مختلفی رخ می‌دهد كه ممكن اسـت به بـرنامه Word مـربوط نباشند. به منظور یافتن علل دیگر، سعی كنید تا فایل‌ها را از طـریق برنامه‌های دیگر چاپ كنیـد (بهتر اسـت از بــرنـامــه‌های Office استفاده نكنید.) اگـر باز هم قادر به چاپ سند موردنظر نبودید، احتمالاً مشكل به برنامه Word مربوط نیست. اما اگر توانستید سند را چاپ كنید، سعی كنید كه یك سند Word ساده كه فقط شامل متن باشد را چاپ كنید.
اگر توانستید یك سند متنی ساده Word را چاپ كنید، سند جاری و یا یكی از بخش‌های آن ممكن است مخدوش شده باشند. بدین منظور سند را Cut كـرده و در یـك فایل جدید Paste كنیـد و مـجدداً سعی در چاپ آن كنیـد. اگر باز هـم این كار موفقیت‌آمیز نبود، جـدا كردن بخـش‌های مخـتلف سـند ممكن است علت مـشكل را نشان دهد. (ابتدا یك فایل آزمایشی با یك نام جدید ایجاد كنید.)
تصاویر گرافیكی، ماكروها، هدرها، پانوشت‌ها،‌ جداول و فیلدهای ادغام شده،‌ همگی می‌توانند مـشكل‌ساز باشند. این موارد را به انتخاب خود حـذف كنید و سـپس بـررسی كنیـد كه آیا مـشكل برطرف شده است یا خیر. در صورت برطرف شـدن مشكل، آن موارد را بایـد دوباره ایجاد كنیـد و یا فایل را باز كرده و مجدداً ذخیره كنید و آیتم‌ دارای اشكال را جایگزین كنید.

راه حـل 2:
اگـر راه حل قـبلی موفقیت‌آمـیز نبـود، فونـت‌ها را با فونت دیگری جایگزین كنید. برای تشخیص این امر كه آیا فونتی مخدوش شده است یا خیر، با استفاده از كلیدهای A+Ctrl كل متن را انتخاب كرده و فونت را تغییر دهید. اگـر توانستید سند را چاپ كنید، فونت را تغییر دهیـد. آسان‌ترین روش بـرای انجام این كار، استفاده از ابـزار Find And Replace است. كلیدهای F+Ctrl را بـفـشارید و سپـس روی زبانه Replace كلیك كنید. روی كادر مـحاوره‌ای Find What كلیك كنیـد تا مـكان‌نما در آن قرار گیرد. روی دكمه More كلیك كنید. سپـس روی دكمه Format و Font كلیك كرده و فونتی را كه می‌خواهید بیابید و فونت جایگزین آن را مشخص كنید. ویژگی‌های دیگر از قبیل انـدازه فونت را تغییر ندهیـد. روی OK كلیـك كرده و سپس فرآیند را تكرار كنید اما بایـد مكان‌نما در كادرمـحاوره‌ای Replace With قـرار داشـته باشـد. روی Replace All كلیك كنید تا تمامی فونت‌های مشكل آفرین تغییر یابند.
اگر مشكل از فونـت باشد، از فونت دیـگری استـفاده كرده و یا آن را مجدداً نصب كنید. نصـب مجدد فونت، فراتر از این مقاله است و در ایـن مقاله به آن نخـواهیم پرداخت، اما مایكروسافت  ویژگی Find And Replace، جایگزین كردن فونت‌های مخدوش در سند را آسان می‌سازد.
مـقاله جالـبی در این خصوص ارائه داده اسـت كه با مـراجعه به آدرس support.microsoft.com/kb/314960 می‌توانید آن را مطالعه كنید.
اگر با این كار مشكل برطرف نشد، احتمالاً سند دچار اشكال شده است. در این حالت باید به مشكلی كه در قسمت اول به آن پرداخته شده ، تحت عنوان: “قفل شدن و یا عملكرد عجیب سند Word” مراجعه كنید.

راه حل 3: اگر چاپ از طریق یك سند Word دیگر، موفقیت‌آمیز نبود، مـمكن اسـت اشـكال در خـود برنامه Word باشد. در این حالت، آسان‌ترین راه حل، بهره‌گیری از برنامه سیستم توكار Word 2007 اسـت. در بـرنـامه Wordروی دكـمه Microsoft Office كلیك كرده و Word Options را انـتخاب كنید. Resources را انتخاب كرده پس از كلیك روی Diagnose، فرمان‌های ظاهر شده بر روی صفحه را دنبال كنید. (در Word 2003، پس از باز كردن برنامه Word، روی Help در نوار منو كلیك كرده و Detect and Repair را انتخاب كنید. سپس روی Start كلیك كنید. احـتمالاً به CD نصب Office یا Word نیاز خواهید داشت.)
اگر هیچ یك از این پیشنهادات موثر نبود، به مقاله ارائه شده در آدرس support.microsoft.com/kb/826845 مراجعه كنید. در این مقاله اطلاعاتی در خصوص رفع اشكالات مربوط به چاپ در ویندوز ارائه شده است.
مشكل: باز نشدن سند Word

راه حل 1: برنامه Word دارای ویژگی تعمیر خودكار است كه می‌تواند یـك فایل مخـدوش را كه باز نمی‌شـود، تعمیر كنـد.
در Word 2007، روی دكـمه Microsoft Office كلیـك كـرده و سپس روی Open كلیك كنید. (در Word 2003، از منوی File، گزینه Open را انتخاب كنید.) سپس سند موردنظر خود را یافته و برای انتخاب آن، روی آن كلیك كنید. روی فلش رو به پایین در كنار دكمه Open كلیك كرده و گزینه Open And Repair را انتخاب كنید.

راه حل 2: اگر راه حل قبلی موفقیت‌آمیز نبود، سعی كنید موقتاً از پیچیدگی سند خود بكاهید. بدین منظور Word 2007 را باز كرده، در مـنـوی View، در بـخـش Document Views، روی Draft كلیك كنیـد. روی دكمه Microsoft Office كلیـك كنیـد. روی Word Options كلیـك كرده و گزیـنه Advanced را انتخاب كنیـد. در زیـر بخـش Show Document Content، گـزیـــنـــه‌ Show Picture Placeholders و گــزیـنــه Use Draft Font In Draft And Outline Views را علامـت‌دار كـنــیــد. در زیــــر بـــخــش General، گــزیــــنـــــه Allow Opening A Document In Draft View را علامـت‌دار كـرده و سپس گزینه Update Automatic Links At Open را از حالت انتخاب خارج كنید. حال سند را باز كنید.

Word 2003: در منوی Normal ،View را انتخاب كنید. در منوی Tools، گزینه Options را برگزیده و روی زبانه View كلیك كنید. گزینه‌های Picture Placeholders (در بخش Show) و Draft Font (در بخش Outline And Normal Options) را علامت‌دار و روی زبانه General كلیك كنید. در زیر General گزینه Options Update Automatic Links At Open را از حالت انتخاب خارج كنید. روی OK كلیك كنید. سعی كنید مانند همیشه و به صورت معمولی سند را باز كنید.
اگر فایل باز شد (Word 2007 یا Word 2003)، آن را مجدداً با یك نام فایل جدید ذخیره كنید. سپس مراحل ذكر شده در مشكل بعدی، یعنی: “قفل شدن و یا عملكرد عجیب سند Word” مراجعه كنید تا مشكلات مربوط به خرابی فایل را برطرف سازید.

راه حل 3: اگر سند باز نشد، می‌توانید با استفاده از یك مبدل online مانند Zamzar و یـا یـك بـرنـامـه سـازگار (كاربـران Word 2003 بایـد از بـرنامه WordPad استفاده كنند)، سـند را به قالب دیگری تبدیل كنید. بهترین قالـب‌ها RTF یا HTML هستنـد كه بـرخی از فرمت‌بنـدی‌های انـجام شـده را نیـز حفظ می‌كنند. فرمـت TXT چندان توصیه نمی‌شود؛ زیرا فقط نوشته‌ها را ذخیره می‌كند و هیچ یك از فرمت‌بندی‌های انجام شده را ذخیره نمی‌كند. اگر توانستید سنـد را تبدیل كرده و آن را باز كنیـد، آن را در یك فایل جدید كپی و سپـس Past كنید و هر تغییری را كه در فرمت‌بندی‌ آن لازم بود، اعمال كنید.
اگر نمی‌خواهید فرمت‌بندی شما از بین برود، برخی برنامه‌های ترمیم اسناد Word وجود دارند كه می‌توانید از آنها بهره گیرید. همچنین می‌توانید نسخه‌های دیگر سند را نیز مورد استفاده قرار دهید. (البته در این حالت، هیچ تضمینی وجود ندارد كه فرمت‌بندی شما حفظ شود.) به منظور كسب راهنمایی‌های بیشتر به مقاله ارائه شده در آدرس support.microsoft.com/kb/827099 مراجعه كنید.

Word 2003: از منوی Run ،Start را انتخاب كرده و عبارت wordpad را در كادر ظاهر شده تایپ كنید. زمانی كه WordPad باز شد، از منوی File گزینه Open را انتخاب كنید. در منوی بازشوی Files Of Type، گزینه (Word For Windows (*.doc را انتخاب كنید. سپس فایل دارای اشكال را یافته و آن را باز كنید.
اگر توانستید فایل را باز كنید، آن را با قالب RTF یا HTML ذخیره كنید. سپس فایل RTF یا HTML را باز كرده و مجدداً آن را با قالب Doc ذخیره كرده و هر فرمت‌بندی كه مایل هستید، ایجاد كنید.
سعی کردیم در این مقالات به برخی از متداول‌ترین مشكلاتی كه به هنگام كار با Microsoft Word 2007 با آن روبـه رو خـواهید شد، اشـاره کنیم. اگر بـرنامه Word به شما پیشنهـاداتی در خصوص رفع مشكلات ارائه كند، بهتر است به آن توجهی نكرده و به مقاله موجود در آدرس support.microsoft.com/kb/921541 مراجعه كنید. به هنگام پیروی از پیشنهادات ارائه شده، بسیار مراقب باشید، زیرا آنها تغییراتی را در سیستم فایل‌ها ایجاد می‌كنند.

منبع: ماهنامه وب



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 954
|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

تغییرهای گسترده و در عین حال سریع در برنامه های آفیس 2007 به خصوص در پرکاربردترین این نرم افزارها یعنی همان ورد word، بسیاری از کاربران معمولی کامپیوتر را دچار سردرگمی و همچنین مشکلات عدیده ای کرده است. اگر شما هم جزو آن دسته ای هستید که بعد از مدت زیادی کار با نسخه های قبلی آفیس و صرف زمان های زیاد برای یادگیری کار با آن نسخه ها، به یک باره بعد از مواجه شدن با آفیس 2007 دچار غافلگیری و یا مشکلات رایج شده اید، و یا به دنبال متن یا مقاله ای برای آموزش ورد 2007 (word 2007) هستید، مقاله ی زیر می تواند کمک خوبی به شما بکند:

مایكروسافت رابط این برنامه را به میزان زیادی تغییر داده و قالب‌های فایلی آن را به‌روزرسانی كرده و ویژگی‌های جدید بسیاری را به آن اضافه كرده است.
رابـط و قالب‌های فایلی جـدیـد به هـمراه بـرخی ویـژگی‌های شگفت‌انگیز، یكی از مـواردی اسـت كه كاربــرانی كه عادت به نسخه‌های قدیمی برنامه Word داشـته‌اند را به دردسر انداخته اسـت. در این سری مـقالات به رفع برخی مـشكلات در بـرنامه Word می‌پردازیم؛ هـمچنین دسـتورالعمل‌هایی را نـیز در خـصوص Word 2003 ارائه خواهیم كرد.

مشكل: عـدم تـوانـایی نسـخه قدیـمی Word در باز كـردن فایل‌های ذخیره شده توسط Word 2007.

راه‌ حل: قالب پیش‌فرض فایل‌های Word 2007 یعنی DOCX، مجموعه‌ای فشرده از فایل‌های XML ایجاد می‌كند كه هر یك شامل اطلاعاتی در مورد سند مربوطه هستند. این فایل‌ها نه تنها با نسخه‌های قدیمی Word، بلكه با سایر برنامه‌هایی كه سابق بر این، قادر به باز كردن فایل‌های Word بودند، سازگاری ندارند. كاربرانWord 2003 Word 2002 و Word 2000 در صـورت نصب Microsoft Office Compatibility Pack می‌تــواننـد فایل‌های Word 2007 را باز كنند.
همچنین می‌تـوانید از گزینه Save As برای ذخیره فایل‌ها در قالـب Doc كه با نـسـخه 97 تا 2003 بـرنامـه Word سـازگار اسـت، اسـتفاده كنیـد. كاربران سایـر برنامه‌ها می‌توانند از یك مبدل فایل رایـگان مانـنـد www.zamzar.com) Zamzar) بهره گیرند.
اگر از ویژگی‌هایی كه منحصـر به Word 2007 هستند، استفاده می‌كنید؛ مانند تم‌ها، این بخش‌ها در فرآیند تبدیل فایل، انتقال داده نخواهند شد و ممكن است برخی از اطلاعات از بین بروند. هنگامی كه مجدداً فایل تبدیل شده را باز كنید، Word 2007 هر تعداد از ویژگی‌ها را كه ممكن باشد، بازیابی خواهد كرد، اما نمی‌تواند تمامی فرمت‌بندی‌های از بین رفته را بازیابی كند. اگر می‌خواهید تمامی اطلاعات شما باقی بماند، بهتر است دو نسخه از فایل خود را ذخیره كنید؛ یك نسخه در Word 2007 و یـك نسخه برای كاربران سایر نسخه‌های Word.

مشكل: عدم دسترسی به تمامی ویژگی‌های Word 2007، در زمان باز كردن فایل‌های ایجاد شده توسط نسخه‌های قدیمی‌تر Word

راه‌ حـل: Word 2007 دارای ویـــژگی جــدیــدی بـا نـام Compatibility Mode اسـت كه بـرای به حـداقل رسانـدن مشكل سازگاری بین نسـخه 2007 و نسخه‌های قدیمی طراحی شده است. زمانی كه شرایط خاصی از قبیـل باز كردن فایلی كه در نسخه‌های قدیمی Word ذخیره شـده باشـد، به وجود آید، Word 2007 به حالت Compatibility Mode سوئیچ می‌كند. در این حالت، Word 2007 ویژگی‌های منحصر به آن نسخه از برنامه را محو ساخته و یا به ویژگی‌های قدیمی از قبیل Smart Art كه در Word 2007 بهینه شده است، مراجعه خواهد كرد. اگر Word 2007 در ایــن حـالــت عــمــل كـنــد، عــبارت Compatibility Mode در نوار عنوان ظاهر خواهد شد.
به منظور به دست آوردن حداكثر كارآیی از فایل‌های قدیمی با Word 2007، آنها را باز كرده، روی دكمه Microsoft Office كلیك كرده و گزینه Convert را انتخاب كنید. زمانی كه یك فایل Word قدیمی را در قالب DOC X ذخیره كرده و آن را ببندید و گزینه Maintain Compatibility With Word 97 -2003 را انتخاب نكنید، Compatibility Mode خاتمه می‌یابد.

مشـكل: بروز مـشكل در سبك Normal پیـش‌فرض Word 2007، وجود فواصـل اضافی در قبل و بـعد از پاراگـراف‌ها و استفاده از فونت Calibri به جای Times New Roman.

راه حـل: می‌توانـیـد سـبـك Word 2007 را بـه اسـتانداردهای Word 2003 تبـدیل كنـیـد. بـه منظـور انجـام ایـن كار، گزیـنه Change Styles را در كـــادر Styles انـتـخاب كـرده و مـاوس خود را روی Style Set قرار دهید تـا مـنــوی آن بـاز شــود و روی Word 2003 كلیك كنید. مـجدداً Change Styles را انتـخاب كـنیـد امـا مـاوس خــود را روی Fonts قرار داده و سبـك Office Classic را انتخاب كنید. اگر فونت‌های پیش‌فرض Word 2007 را دوست ندارید، می‌توانید Style Set را به Word 2003 تغییر دهید. به منظور كسب تمامی ویژگی‌های Word 2007 در سندی كه در نسخه قدیمی‌تر Word ایجاد شده است، از ویژگی Convert استفاده كنید. به منـظور اعـمال ایـن تنظیمات در تـمامی اسـناد جـدیـد به صـورت پیش‌فـرض، Change Styles را انــتــخــاب كــرده و ســپـــس Set As Default را انتـخاب كنید. اگر مایلید كه سـبك Word 2007 را بازگردانیـد، ایـن فـرآیـنـد را به صورت معكوس انجام دهید. ایـــن مــشــكل مختـص Word 2007 اسـت. اگـر یــك سـنـــد Word 2007 را در Word 2003 باز كنید، ممكن است سبـك‌های Word 2007 از جــمله قالب Normal جدید را انتقال دهد. به منـظـور تنظیـم مجـدد سـبـك‌ها در Word 2003، گـــزیـــنــــه Styles and Formatting را ازمـنوی Format انتـخاب كرده و گزینـه Custom را از پایـین قـاب ظاهر شده انتخاب كنید. روی دكـمـه Styles در پـایـیـن Format Settings و سپس روی دكمه Organizer در پایین Style كلیك كنید. در این پنجره، می‌توانید سبك‌ها را در سند جاری حذف كرده و یا از طریق قالب جهانی Normal.dot روی سبك‌های پیش‌فرض بازنویسی كنید. (بازنویسی روی Normal، استانداردهای سبك Word 2007 را حـذف خـواهد كرد.) اگـر روی سـبك‌های Normal.dot بازنویـسی كرده‌ایـد، ایـن قابلـیت را در اخـتیار نخواهید داشت. اگر از ابـزار جست‌وجو در منـوی Start برای یافتن Normal.dot و نام‌گذاری مجدد آن بهره می‌گیرید، Word زمانی‌كه برنامه را مجدداً راه‌اندازی كنید، آن را با Normal.dot پیش‌فرض جایگزین خواهد كرد.

مشكل: قفل شدن و یا عملكرد عجیب سند Word.

راه حـل 1: Word 2007 و Word 2003 دارای ویــژگی‌های Auto Recovery هستند. این ویژگی‌ها در صورت خرابی یك سند، سعی می‌كنند آن را بازیابی كنند. اما احتمال خرابی اسناد پیچیده (به ویژه آنهایی كه دارای فرمت‌بندی زیادی هستند)، وجود دارد.

در این حالت بهتر است بخش‌های سند كه دارای فرمت‌بندی نیستند را Cut كرده و در فایل جدیدی Paste كنید. سپس زمانی كه فقط آخرین پاراگراف فایل قبلی باقیمانده، كلیدهای END+CTRL را فشار دهید تا تمامی موارد به جـز علامت پاراگـراف آخر (كه برخی اطلاعات مربوط به فرمت‌بندی در آن ذخیره شده است) انتخاب شود. این موارد را در فایل جدید Paste كنید.

راه حل 2: اگر مشـكل هـمچنان وجـود داشـت، در فایـل جـدید، فرمت‌بندی‌های پیچیده از قبیل جـداول، نمـودارها و تصاویر گرافیـكی را Cut كرده و در یـك فایل مجزای جـدید Paste كنید. این كار را به صورت تك تك انجام دهید. در ایـن صورت، زمانی كه مشكل تكرار شود، می‌توانید بخش مشكل‌ساز را یافته، حذف و یا جایگزین كنید.

راه حل 3: اگر این موارد بسیار زیاد بودند و كنترل آنها ممكن نبود، راه حل دیگر، ذخیره فایل با فرمت دیگر از قبیل HTML ،RTF و یا TXT و سپس تبدیل آنها به فایل Word است.

این كار موجب می‌شود كه فرمت‌بندی دارای اشكال از سند خارج شود اما با این كار برخی از فرمت‌بندی‌های خـود را از دسـت خواهید داد. اگر نمی‌توانید زمانی كه سند قفل می‌شود، آن را بـاز كنید، به مشكل و راه‌‌‌حل قبـلی كه پیش از ایـن ذكر كردیم، مراجعه كنید. سعی كنید با استفاده از مقـاله موجـود در آدرس http://support.microsoft.com/kb/827099، سایر نسخه‌های فایل را بازیابی كنید.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1047
|
امتیاز مطلب : 44
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید فایل یا پوشه ای را پاک کنید ولی دائم با پیغام هایی مواجه شوید که واژه ی Can not در آن پیغام ها حس تنفر شما را حسابی فعال کند!

خب در این مواقع باید بدانید که علت بروز پیغام هایی از این قبیل، دو مسئله ممکن است باشد. حالت اول اینکه شما بخواهید فایلی را پاک کنید که مربوط به یکی از نرم افزارهای نصب شده روی سیستم شما باشد؛ خب در این مواقع اگر شما اقدام به پاک کردن فایل مورد نظر بکنید، احتمالا آسیب جدی ای به برنامه تان وارد کنید. ولی اگر پیغامی که سیستم به شما می دهد، از قبیل this file is using by another program باشد، علت این است که بدون اینکه شما بدانید یا بتوانید تشخیص بدهید، برنامه ی دیگری از سیستم شما در حال کار کردن با فایل یا پوشه ای است که شما می خواهید آن را حذف کنید. در این مواقع فقط کافی است کلید های ترکیبی شناخته شده ی Alt+Ctrl+Delete را بزنید. سپس به سربرگ Processes بروید و از لیست برنامه های در حال اجرایی که در آنجا به نمایش آمده است، به دنبال گزینه ی explorer.exe بگردید. روی این نام یک بار کلیک کنید و کلید End Process را بزنید. حالا مشاهده خواهید کرد که تمام آیکن های صفحه ی شما به ناگاه محو شده اند. خب جای هیچ نگرانی ای نیست فقط کافی است از پنجره ی Task Manager که در آن بودید، به سربرگ Applications بروید. سپس بر روی دکمه ی New Task کلیک کنید. حالا در پنجره ی ظاهر شده تایپ کنید: explorer.exe و دکمه ی OK را بزنید. مشاهده خواهید کرد که تمام عوامل مربوط به وضعیت ظاهری ویندوز به حالت اولیه باز می گردد. خب حالا می توانید به سراغ فایل مورد نظر خودتان بروید و آن را پاک کنید. حالا شاید احساس کنید که توانسته اید، مثل این عکس و با قدرت تمام، چیزی را که دوست نداشته اید، نابود کنید.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 996
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی
خيلي ها مي تونن راحت فايلهاي فشرده بسازن و براي اونا پسورد بذارن و با پسوند zip يا rar ذخيره كنن اونو.اما چطوري واسه يه فايل اجرايي يا همون exe پسورد بذاريم و فايل رو باهاش فشرده كنيم؟
اين كار خيلي راحت هست و با برنامه winrar هستش.
اولش كه رو فايل راست كليك مي كنيد و Add to Archive رو مي زنيد. بعدش كافيه تيك داخل عكس رو بزنيد:


 


 

براي پسورد گذاشتن هم كه ميريد تب Advanced بعدش اونجا set password رو مي زنيد و پسوردتون رو دوبار مي نويسيد.در قسمت كامنت هم مي تونيد توضيح و يا كپي رايتي بذاريد براي فايلتون.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 760
|
امتیاز مطلب : 39
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی
کار این برنامه محافظت شما در برابر مشکلات ناشی از استفاده‌ی زیاد از کامپیوتر است ، گردن درد ، کتف درد ، سوزش چشم و مشکلات دیگر که احتمالآ تجربه‌شان کرده‌اید.
این برنامه شامل چهار بخش اصلی است:

Micro Break: استراحت های کوتاه با فاصله های زمانی کوتاه یعنی مثلآ هر ۱۰ دقیقه ۳۰ ثانیه.

Rest Break: استراحت های معمولی ، مثلآ هر ۳۰ دقیقه ۸ دقیقه.

Daily Limit: این گزینه میزان استفاده‌ی روزانه‌ی شما از کامپیوتر را محدود می‌کند مثلآ روزی ۴ ساعت که البته هوشمند هم هست یعنی این چهار ساعت می‌تواند مداوم باشد یا مثلآ در سه نوبت مختلف. بهتر است این گزینه را متناسب با کاری که با کامپیوتر دارید تنظیم کنید چون اگر کمتر باشد هنوز کار شما تمام نشده به شما اخطار می‌دهد و شما هم مجبور می‌شوید بی اعتنایی کنید.

Exercises: این قسمت هم بسیار جالب است ، مرحله به مرحله ورزش های کوتاه و مناسب به شما می‌دهد تا انجام دهید. در این بخش ورزش هایی انتخاب شده‌اند که برای کاربران کامپیوتر بیشترین فایده را دارند

دانلودنسخه ویندوز

دانلودنسخه لینوکس



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 884
|
امتیاز مطلب : 43
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

در اين آموزش تصويری ياد مگيريم چگونه و بسيار راحت فايل های اينستال شده که احتياج به ستاپ آنها داريم چگونه به راحتی با برنامه وين رار به ستاپ تبديلشان کنيم.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 912
|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی
حتما شما نیز به مانند تمامی کاربران ویندوز ، برای یکبار هم که شده بازی های موجود در این ویندوز دیدن را دیده اید. این بازی ها به طور پیش فرض در تمامی نسخه های ویندوز نصب میشوند. این بازی ها که شاید به ظاهر بسیار ساده به نظر برسند ، همانند بازیهای معروف دیگر ، پر از رمز و راز هستند! در این ترفند قصد داریم به معرفی رمزهای بازی هایSolitaire ، Pinball ، Minesweeper ، FreeCell بپردازیم.

برای اجرای بازی های زیر در ویندوز XP به Start > Games بروید. در سایر ویندوز ها به Start > Accesories > Games بروید.
بازی FreeCell
1- پس از اجرای بازی ، 3 کلید Ctrl+Shift+Alt را همزمان فشار دهید. سوالی از شما پرسیده میشود که از میان گزینه ها Abort را انتخاب کنید. اکنون کافی است هر کارتی را که میخواهید حرکت دهید تا پیروز میدان شوید!
2-
پس از اجرای بازی ، از منوی Game روی Select Game کلیک کنید. حالا در پنجره کوچک باز شده دو عدد 1- و 2- را وارد کنید حالت های مخفی بازی نیز افزوده شود.
بازی Minesweeper
1- برای استفاده از رمز این بازی ابتدا تمامی برنامه های اجرایی را Minimize کنید یا کلأ ببندید. سپس بازی را اجرا نمایید. اکنون عبارت " xyzzy " را بدون علامت " تایپ نمایید.سپس دو کلید Shift+Enter را همزمان فشار دهید. اکنون در صورتی که موس را روی دایره های کوچک بازی که داخلش مین وجود دارد حرکت دهید ، در گوشه بالای سمت چپ صفحه دسکتاپ ، یک پیکسلی ظاهر میشود. هر گاه پیکسل سفید باشد یعنی آن خانه مین ندارد و اگر سیاه شد یعنی حاوی مین است.
بازی Pinball
1- پس از اجرای بازی عبارت 1max را در بازی تایپ کنید تا توپ اضافی دریافت کنید.

2-
پس از اجرای بازی عبارت gmax را در بازی تایپ کنید تا نیروی جاذبه را بالا ببرید.

3-
پس از اجرای بازی عبارت rmax را در بازی تایپ کنید تا امتیاز خود را بالا ببرید.

4-
پس از اجرای بازی عبارت hidden test را در بازی تایپ کنید تا حالت تست بازی را فعال کنید. پس از فعال شدن این حالت اخطاری را دریافت نمیکنید و میتوانید با استفاده از موس توپ را جابجا کنید.

5-
پس از اجرای بازی عبارت bmax را تایپ کنید را در بازی تایپ کنید تا بازی را با یک توپ جدید شروع کنید. پس از فعال شدن این حالت اخطاری را دریافت نمیکنید ، پس از دست دادن یک توپ ، توپ جدیدی دریافت میکنید.
بازی Solitaire
1- پس از اجرای بازی 3 کلید Alt+Shift+2 را همزمان فشار دهید تا بلافاصله برنده بازی شوید!

2-
پس از اجرای بازی 3 کلید Ctrl+Alt+Shift را همزمان نگه دارید ، با این کار در صورتی که 3 کارت را بیرون بکشید فقط یک کارت را بیرون کشیده اید.

+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و ششم دی 1387ساعت 12:2  توسط شهریاری  |  آرشیو نظرات

. با InviteShare گدايي را فراموش کنيد


حتماً تا به حال با سايتهاي زيادي برخورد کرده ايد که ثبت نام در آن ها نيازمند دعوتنامه هستند. معمولا اينگونه سايتهاي آنقدر جذابيت دارند که کاربران را وسوسه ميکند تا براي بدست آوردن يک دعوت نامه دست به هر کاري بزنند ، معروف ترينشان Gmail است که همگي اتفاقات آن دوران را به ياد داريد.
به تازگي نيز وبسايتهاي ديگري همانند Joost ، Pownce و Spock پا به عرصه وب 2 گذاشته اند که هر يک ميتوانند دنياي اينترنت را متحول سازند اما باز هم مثل هميشه دعوتنامه مشکل اساسي است. اما اينبار هيچ غمتان نباشد چون سايت Inviteshare به کمک شما ميايد.
اين سايت زيبا در حال حاضر ميتواند براي 9 سايت مختلف از قبيل pownce ، joost ، torrentleech ، 8apps ، demonoid ، moola ، spock ، myskitch و onikcd دعوتنامه در اختيار شما بگذارد.
فقط کافيست در سايت ثبت نام کنيد تا توسط کاربران ديگري که دعوت نامه هاي خودشان را در اين سايت به اشتراک ميگذارند براي ورود به سايت دلخواهتان دعوت شويد



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 973
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

یک نکته بسیار جالب که شاید کمتر کسی از آن مطلع باشد، اینست که بدون هیچ زحمتی می توان Background متحرک برای Desktop انتخاب کرد.برای این کار:
1-روی
Desktop کلیک راست کنید و Properties راانتخاب کنید       
2-به برگه
Desktop رفته و دکمه Browse را بزنید  
3-در این مرحله شما سه راه دارید:
  
الف- یک
AnimGif انتخاب کنید     
ب- یک فایل
Html انتخاب کنید    
ج- اگر
Flash بلد هستید و خلاقیتش را دارید می توانید یک انیمیشن توپ بسازید و موقع خروجی گرفتن، به File>Publish بروید و در آن پنجره کنار Html یک تیک بزنید و فایل SWF را به همراه یک فایل Html ذخیره کنید، سپس در هنگام انتخاب فایل برای Background فایل Htm را انتخاب کنید تا فایل Flash شما به عنوان Background اتنخاب شود.            
نکته جالب اینکه اگر فایل
Flash یا Html شما شامل صدا هم باشد، صدای آن هم دائما پخش خواهد شد.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 900
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

امروز میخواهم درباره یکی دیگر از ابزارهای مهم و مفید و مخفی ویندوز XP صحبت کنم. خیلی از کاربران هستند که نام این برنامه را زیاد شنیده اند اما تا به حال به آن توجهی نکرده اند و خیلی راحت از کنار آن گذشته اند.
نام این برنامه Dr.Watson است که شرکت Microsoft آن را در ویندوز قرار داده است. این برنامه در ویندوز XP نسبت به نسخه های قدیمی تر خود پیشرفت بسیار زیادی کرده است. بسیار کاملتر و کار آمدتر شده است. اما کار این برنامه چیست ؟
شما به وسیله این برنامه میتوانید به راحتی ریشه مشکلات بسیار جدی را که در سیستم ها اغلب باعث قفل کردن دستگاه و … میشود ، ردیابی کنید و بعد برای رفع مشکل اقدام کنید.
هنگامی که شما برنامه دکتر واتسون را اجرا کنید ، این برنامه در پس زمینه قرار میگیرد و منتظر به وجود آمدن یک مشکل در سیستم شما میماند تا جزئیات آن را ثبت کند ( آیکن این برنامه در نوار وظیفه قرار میگیرد ). بسیاری از افراد فکر میکنند که به این برنامه در ویندوز XP نیاز پیدا نخواهند کرد چون این ویندوز نسبت به ویندوزهای قبلی خود بسیار پایدارتر و مستحکم تر است و خوب همه این موضوع را قبول دارند. اما با تمام این پایداری بازهم امکان دارد ناگهان مشکل جدی ای برای ویندوز XP نیز پیش بیاید. اگر شما در آن هنگام این برنامه را اجرا کرده باشید میتوانید به راحتی مشکل را رد یابی کرده و پس از حل آن دیگر نگران به وجود آمدن چنین مشکلی نباشید. پس بهتر است همیشه به فکر باشید تا بعدا پشیمان نشوید.
امیدوارم که از آموزش لذت ببرید . (لینک دانلود آموزش …….. ادامه مطلب….)


منبع آموزش : وبلاگ ویندوز (P30World)

دانلود آموزش (لینک غیر مستقیم)   |     حجم:۳۷۶ کیلوبایت

دانلود آموزش از سرور دوم (لینک مستقیم)

دانلود آموزش از سرورهای دیگر (لینک غیر مستقیم)
توجه : دوستان عزیز برای دانلود از لینک ( دانلود آموزش از سرور های دیگر ) ابتدا وارد صفحه ایی می شوید که نام سایت های ( سرور )  مختلفی در آن نوشته شده است  .. پس از انتخاب سایت مورد نظرتان .. به دانلود این آموزش در (سرور خود آن سایت ) بپردازید.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 913
|
امتیاز مطلب : 45
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

تقریبا همه افرادی که برای مدت طولانی و به طور مداوم از کامپیوتر استفاده میکنند، دچار مشکلاتی در نواحی مختلف بدن مثل گردن، کتف، کمر، دست، پا و چشمها میشوند.

فشار ناشی از نشستن نادرست، و استفاده از میز و صندلی هایی که با استانداردهای لازم برای سلامتی تطبیق ندارند، در صورت تداوم میتواند صدماتی جبران ناپذیر به بدن فرد وارد کنند. از جمله این صدمات میتوان به سندروم مچ دست، گردن درد و کمر درد شدید و خستگی و کاهش دید چشم اشاره کرد.

خوشبختانه با نرمشهای بسیار ساده ای میتوان از این صدمات جلوگیری کرد. کافیست به یاد داشته باشید که در طول روز چند بار و هربار تنها چند ثانیه، یکی از این نرمشها را انجام دهید.

نرم افزار رایگان «نرمشهای محل کار نارسیس» برای آموزش این نرمشها طراحی شده است. این نرمشها با توجه به محدودیتهای محیط کار طراحی شده اند و هر یک در زمانی بسیار کوتاه (تنها چند ثانیه) قابل انجامند. در اغلب موارد، برای انجام آنها حتی نیازی به بلند شدن از پشت میز کار ندارید. پس از اجرا، نرم افزار در فواصل زمانی مورد نظر شما، جزئیات این نرمشها را یکی پس از دیگری به شما یادآوری میکند.

برای حفظ سلامتی خودتان حتما از این برنامه استفاده کنید و توصیه های آنرا جدی بگیرید ؛

  • این نرمشها آنقدر ساده و طبیعی هستند که مزاحمتی برای همکاران را ایجاد نخواهند کرد.

  • اجرای هر یک از این نرمشها تنها چند ثانیه وقت میگیرد و لزومی ندارد همه آنها را همزمان و پشت سرهم اجرا کنید.

  • این نرمشها علاوه بر حفظ سلامتی، تاثیری فوری روی افزایش شادابی و رفع خستگی شما دارند. باور نمیکنید؟ یکی از آنها را انجام دهید.

  • مطمئن باشید رئیس شما هم از این برنامه استفاده میکند. مگر اینکه به سلامتی خود اهمیتی ندهد.

مشخصات نرم افزار:

  • این برنامه هدیه ای از شرکت نارسیس است.

  • استفاده از آن هیچگونه هزینه ای نداشته و بدون هیچ محدودیتی قابل دانلود، کپی و استفاده میباشد.

  • روی کلیه نسخ ویندوز XP یا بالاتر قابل اجراست و نیازی به کیبورد فارسی ندارد.

  • برنامه «نرمشهای محل کار نارسیس» تنها دارای یک فایل است و برای استفاده نیازی به نصب ندارد. تنها کافیست آنزا دانلود کرده در محل مورد نظر خود قرار دهید و یک بار اجرا کنید.

برنامه را به دوستان و همکاران خود نیز معرفی کنید. مطمئن باشید با این کار قدم بزرگی در راه بهبود و حفظ سلامتی آنها برمیدارید.

نرم افزار  «نرمشهای محل کار نارسیس» را از اینجا دانلود کنید.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 943
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

فرمت PDF متعلق به کمپانی Adobe یکی از بهترین فرمت ها برای به اشتراک گذاری اسناد و پرونده های دیجیتال است، زیرا فایل های تحت این فرمت کم حجم و فشرده هستند و اکثر کامپیوترها و گوشی های موبایل و ابزارهای خواندن کتابهای الکترونیک می توانند آنها را بر روی خود به نمایش درآورند.

در اینجا قصد داریم به شما یاد دهیم تا چگونه هر کاری که مورد نیازتان است را با فایلهای تحت این فرمت انجام دهید بدون اینکه ذره ای متحمل هزینه ی اضافی یا اتلاف وقت شوید. در ادامه شما یاد می گیرید چگونه فایلهای مذکور را ویرایش کنید، چندین فایل را با هم ترکیب کنید و یک فایل واحد به دست آورید، فرم های PDF را آنلاین پرنمائید و موارد دیگری که فکر کنم می توانند برایتان کارآمد باشند. (^_^)

راهنمای فایلهای PDF

سئوال: بد نیست از پایه شروع کنیم- چگونه روی کامپیوترم بدون استفاده از نرم افزار Adobe Acrobat فایل های PDF بسازم؟

جواب: یک نسخه از DoPDF را دریافت کنید. این ابزار یک درایور پرینتر مجازی بر روی سیستم شما نصب می کند و به شما اجازه می دهد هر پنجره ای در ویندوز را با هر نوع محتوایی از قبیل عکس، متن، ایمیل، صفحات وب را به صورت یک فایل PDF درآورید.

سئوال: نمی خواهم برای تبدیل چند پرونده به PDF نرم افزاری نصب نمایم، شما می دانید چه کار باید بکنم؟

جواب: پرونده های خود را به وسیله ی یک مرورگر وب در سرویس Google Docs آپلود کنید و بعد از آنها تحت فرمت PDF از این سرویس خروجی بگیرید یا به عبارتی دیگری آنها را با فرمت PDF از این سرویس اکسپورت نمائید.


 

سئوال: دوست یا کسی برای من یک فایل پرزنتیشن تحت پاور پوینت ایمیل کرده است جایی می روم که نمی توانم با خودم لپ تاپ ببرم و دسترسی به کامپیوتر دیگری هم ندارم، از بد حادثه گوشیم هم فایل های PPT را نمی فهمد و فقط PDF برایش دوست داشتنیست راه حلی سراغ دارید؟

جواب: ایمیل مذکور را با همراه فایل پاورپوینتی که به آن پیوست می باشد را به آدرس pdf@koolwire.com فوروارد کنید، کسانی که این سرویس را راه انداخته اند فایل تبدیل شده را در کوتاه ترین زمان ممکن به PDF تبدیل می کنند و دوباره برای شما ایمیل می نمایند. B-)

سئوال: چگونه می توانم بدون اینکه یک صفحه وب را اول به صورت HTML ذخیره کنم و بعد تبدیلش نمایم از همان اول به صورت فرمت PDF روی هارد کامپیوترم ذخیره اش نمایم؟

جواب: به PrimoPDF بروید و سپس آدرس صفحه ی وب مورد نظرتان را در آنجا وارد نمائید تا نسخه ی PDF شده اش برای شما ایمیل شود.

سئوال: چگونه می توانم فایل های PDF ام را به فرمت های دیگر مثل Word یا HTML و یا تصویر تبدیل کنم؟

جواب: می توانید فایلهای PDF خود را در Zamzar آپلود کنید و آنها را به هر فرمتی که تمایل دارید تبدیل نمائید، البته فراموش نشود می توان فایل های PDF را از طریق Gmail نیز به HMTL تبدیل نمود.

سئوال: راهی هست که چند فایل تحت فرمت های مختلف را ادغام کنم و یک فایل PDF تکی به دست بیاورم؟

جواب: Loop PDF را امتحان کنید، این سرویس رایگان است و برای شما امکان ادغام چندین پرونده، تصویر یا حتی صفحه ی وب به یکدیگر و تبدیل شان به یک فایل PDF واحد را فراهم می آورد.

سئوال: راهی هست دو یا چند فایل PDF را تبدیل به یک فایل واحد کنم؟ آیا می توانم ترتیب صفحات را نیز عوض کنم؟

جواب: چرا که نه! یک نسخه از PDF Fill را دریافت کنید که یک ابزار همه کاره است و دست شما را در ادغام فایل های PDF به صورت خیلی ساده باز می گذارد. ابزار مذکور در عین حال می تواند ترتیب صفحات فایلهای PDF را به شکلی که شما می خواهید از نو چیدمان کند.

سئوال: می خواهم بخشی از متن موجود در یک فایل PDF را استخراج کنم و آن را در یک پرونده تحت Word استفاده نمایم، بهترین راه حل چیست؟

جواب: به PDFTextOnline بروید و فایل PDF خود را دریافت نمائید، این سرویس متن 10 صفحه ی اول فایل PDF شما را استخراج می کند.

سئوال: یک فایل PDF محدود شده یا انحصاری دارم که نه می توانم پرینتش کنم و نه می توان بخشی از متن موجود در آن را با ماوس انتخاب نمایم، اعصابم بهم ریخت از دستش! چه باید کرد؟

جواب: می توانید از ابزار غیر رایگان Very PDF یا ElcomSoft استفاده کنید. فقط باید به این نکته توجه داشته باشید وقتی امکان باز کردن فایل PDF ی توسط کلمه ی رمزی مورد حفاظت واقع شد قضیه کمی پیچیده می شود. این ابزارها برای رساندن شما به هدف از روش هایی مانند Brute Force و… استفاده می کنند که ممکن است با توجه به دشواری کلمه ی عبور مورد نظر برای انجام کارشان به زمانی بین چند دقیقه تا چند روز نیاز داشته باشند، ولی در موارد خاص شاید صرف هزینه و وقت برای شما به شکل مذکور به صرفه باشد.

سئوال: دنبال سرویسی هستم که بتواند به بازدید کنندگان سایتم این امکان را بدهد تا مقالات آن را به صورت PDF دانلود کنند.

جواب: دکمه ی سرویس Web2PDF را در هر کجایی از وب سایتتان اضافه نمائید، این سرویس صفحات وب را بر حسب تقاضا ی بازدید کننده به صورت فرمت PDF به آنها تحویل می دهد در ضمن گزارشی از صفحاتی که کاربران به صورت PDF دریافت کرده اند را به ادمین سایت ارائه می نماید.

سئوال: چگونه می توانم در فایلهای PDF ام حاشیه نویسی کنم یا به آنها یادداشتهایی اضافه نمایم؟

جواب: آنچه مورد نیاز شماست یک نسخه از ابزاری به نام PDF -X Viewer است. این ابزار بسیار شبیه ابزار Adobe Reader است اما تفاوتش در این است که یک سری قابلیت های اضافی دارد و می توانید به وسیله ی آن به فایل PDF مورد نظرتان، یادداشت، حاشیه نویسی و یا حتی تصویر اضافه کنید.

سئوال: راهی هست فایل های PDF را بدون ابزارهای لوکال و به صورت آنلاین بخوانم؟

جواب: می توانید یک فایل PDF را توسط PDFMeNot و بدون نیاز به هیچ ابزار لوکالی در مرورگر وب تان باز نمائید.

سئوال: می توانم یک فرم تحت PDF را به صورت آنلاین و بدون استفاده از آکروبات ریدر پر کنم؟

جواب: کار که نشد ندارد! یک سری تشریف ببرید PDF Filler فرم PDF مورد نظرتان را آنجا آپلود کنید به محض اینکه فرم آنجا آپلود شد هر جایش که دوست داشتید کلیک کنید و مشغول تایپ کردن شوید، پر کردن فرم که تمام شد می توانید هر جوری که دوست داشتید نسخه ی پر شده را استخراج کنید.

سئوال: من یک کتاب الکترونیکی تحت PDF دارم که حدود 200 صفحه است. راهی هست من برخی از صفحات خاص آن را استخراج کنم و به صورت یک فایل PDF مجزا از کتاب داشته باشم؟

جواب: از ابزاهای PDF Merge و  PDF SAM استفاده کنید، اولی برای چسباندن صفحات جدا شده از یک فایل و دومی برای جدا کردن صفحات مورد نظر از فایل مرجع است.

سئوال: چگونه می توانم روی فایل های PDF خودم پسورد بگذارم؟

جواب: فایل PDF خود را در PDF Hammer آپلود کنید، یک پسورد برایش انتخاب کنید و سپس از نسخه ی پسورد دار شده ی فایل بر روی سرویس مذکور یک خروجی بگیرید یا اصطلاحا آن را اکسپورت نمائید.

سئوال: بر روی وب کجا بهتر است فایل های PDF ام را آپلود کنم تا دیگران هم از آنها استفاده ببرند؟

جواب: جا که زیاد است ولی من بیشتر از همه سرویس Scribd را می پسندم ولی می توانید از سرویس های مشابه مثل Issuu و موارد بسیار دیگری که وجود دارند استفاده کنید.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 2454
|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

ممکن است بارها با خود فکر کرده باشید که برای اوقات فراغت خود چه فیلمهایی را ببینید.مطمئنا هیچکس دوست ندارد یکی دو ساعت از وقت ارزشمند خود را با تماشای یک فیلم بی ارزش هدر دهد.بسیاری با دوستان ِ خود در این مورد مشورت می کنند، برخی به نشریات و تحلیل های آنها اعتماد میکنند. اما یادتان باشد دوستانتان فیلم هایی را به شما پیشنهاد میدهند که خودشان به آن علاقمند هستند و لزوما سلیقه آنها همیشه با شما یکسان نیست.
این بار سایت هایی را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید فیلم هایی را که با سلایق شما سازگارست را پیدا کرده و تماشا کنید.

tastekid یک وبسایت کوچک ولی جالب است که به شما در انتخاب کتاب ، موسیقی و فیلم کمک میکند. بعد از اینکه به سایت وارد شدید در کادر بالای آن عنوان کتاب ، موسیقی یا فیلم مورد علاقه تان را وارد کرده و اینتر را بزنید.چند لحظه بعد “اِمی” ، از بین بیشتر از ۲۰۰۰۰ گروه موسیقی،۲۰۰۰۰ فیلم و ۱۵۰۰۰ کتاب آنهایی را که به نظرش شما از دیدنش لذت خواهید برد را بهتان معرفی می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در هر مورد کافیست تا اشاره گر ماوس را چند لحظه ای بر روی علامت سوال کنار آن نگاه دارید تا اطلاعاتش در یک پنجره کوچک که در همان صفحه باز می شود به شما نمایش داده شود.این اطلاعات شامل تریلر فیلم در سایت YouTube ، خلاصه ای از داستان و اطلاعات مربوط به عوامل فیلم است که از سایت Wikipedia استخراج شده و لینک آن نیز در انتها قرار دارد. روی پیشنهادهای Tastekid حساب کنید

حالا که صحبت از وبسایت های پیشنهاد کننده فیلم شد ، بد نیست اشاره ای هم به بلیپر کنیم.Blippr یک شبکه اجتماعی با موضوعیت کتاب ، فیلم و موسیقی است.طبق معمول عضو میشوید و دوستان خود را پیدا می کنید.فیلم هایی را که دیده اید را ارزش گذاری می کنید و در ۱۶۰ کاراکتر در موردش نظر می دهید.نظراتی که کاربران دیگر در مورد یک فیلم یا کتاب داده اند راهنمای بسیار خوبی است برای آنکه بفهمید فیلم از نگاه عامه مردم (و نه منتقدان حرفه ای) در چه سطحی است و البته برای نقدهای کارشناسی هم IMDB یک مرجع کامل و جامع به شمار می رود.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 967
|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

شاید یکی از مهمترین دلایلی که عده معدودی از کاربران را به استفاده از ویندوز ویستا می کشاند همین قابلیت DirectX 10 است که باعث می شود شما بتوانید بازی های ساخته شده با آن را در این ویندوز اجرا کنید و بازی هایی با جزئیات گرافیکی بیشتر را بازی کنید! بنا به گفته‌های مایكروسافت یكی از فواید DirectX-10 این است كه گرافیكش حدودا 8 برابر روان تر و سریع تر نسبت به DirectX9 اجرا می‌شود.

البته یادمان نرود كه حدوداً چهار سال از اولین امكان پیدایش DirectX9 می‌گذرد.این مسئله با توجه به كنترل و ارتباط مستقیم كارت گرافیكی و توسط برداشتن محدودیت‌هایی كه در DirectX9 به علت ساختار آن قابل رفع نبود امكان پذیر شده است. علاوه بر مطلب گفته شده DirectX-10 امكان Geometric-shader و Shader Modell 4.0 را فراهم ساخته و در دورن خود مدیریتی برای Textureها فراهم ساخته است. از حافظه كارت گرافیكی بهتر استفاده شده و روندهای بسیاری می‌توانند در آن واحد به CPU دسترسی پیدا كنند. CPU در DirectX-10 فشاری را تحمل نمی‌كند و نمی‌تواند مشغول كارهای دیگر شود و CPU بیشتر به كار اصلی كه برای او طراحی شده است می‌رسد: محاسبه گرافیك. DirectX 10 که بسیار سریع تر از نسخه های پیشین خود نصب و اجرا می شود، امکان اجرای بازی های رایانه ای را با سرعت و کیفیت بالا برای کاربران مهیا می کند.

دانلود حجم فايل :6.53 MB

+ نوشته شده در  چهارشنبه دوم بهمن 1387ساعت 18:2  توسط شهریاری  |  آرشیو نظرات

معرفی سه سایت برای طرح و پس زمینه برای طراحی وب

اگر تا به حال برای وبسایت یا وبلاگی صفحه ای طراحی کرده باشید؛حتما متوجه شده اید که از مهم ترین امر ها داشتن پشت صفحه و طرح های زیبا بنا بر موضوع وبنامه است.من در این پست قصد معرفی سه تا از سایت های ارائه دهنده طرح ها و پشت زمینه های زیبا را دارم که میتوانید آنها را در زیر مشاهده نمایید:

۱-Myaots

این وبسایت به شما طرح های زیبا و فانتزی به شما ارائه میکند که استفاده از آنها را در هر وبلاگ و سایتی توصیه میکنم.شما در این سایت میتوانید طرح ها را به سه سایز اصلی،کوچک و معمولی دریافت کنید.بعد از دریافت هم میتوانید آنها را با ایجاد کمی تغییرات آنها را انحصاری کنید.

myoats

[+] نمونه ها

۲-BG Patterns

این وبسایت از برترین سایت ها برای طراحی پشت زمینه برای صفحات وب است.شما با استفاده از این سایت میتونید پشت زمینه های دلخواهتان را بنا بر سلیقه تان طراحی کنید.از جمله قابلیت های این وبسایت میتوان به نشان دادن محبوب ترین ها و آخرین ها اشاره کرد.

BG Patterns

۳-playground

این وبسایت هم مانند وبسایت پیشین سایتی برای دانلود پس زمینه های زیبا برای دنیای وب است.این وبسایت به نظر من بکگراند های این سایت فوق العاده زیبا هستند و استفاده از آنها برای صفحات شخصی میتواند جالب باشد.این سایت همچنین از طراحی زیبایی برخوردار است.

everyday icons playground

امیدوارم از این سایت ها استفاده ببرید.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1740
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

شاید یکی از مهمترین دلایلی که عده معدودی از کاربران را به استفاده از ویندوز ویستا می کشاند همین قابلیت DirectX 10 است که باعث می شود شما بتوانید بازی های ساخته شده با آن را در این ویندوز اجرا کنید و بازی هایی با جزئیات گرافیکی بیشتر را بازی کنید! بنا به گفته‌های مایكروسافت یكی از فواید DirectX-10 این است كه گرافیكش حدودا 8 برابر روان تر و سریع تر نسبت به DirectX9 اجرا می‌شود.

البته یادمان نرود كه حدوداً چهار سال از اولین امكان پیدایش DirectX9 می‌گذرد.این مسئله با توجه به كنترل و ارتباط مستقیم كارت گرافیكی و توسط برداشتن محدودیت‌هایی كه در DirectX9 به علت ساختار آن قابل رفع نبود امكان پذیر شده است. علاوه بر مطلب گفته شده DirectX-10 امكان Geometric-shader و Shader Modell 4.0 را فراهم ساخته و در دورن خود مدیریتی برای Textureها فراهم ساخته است. از حافظه كارت گرافیكی بهتر استفاده شده و روندهای بسیاری می‌توانند در آن واحد به CPU دسترسی پیدا كنند. CPU در DirectX-10 فشاری را تحمل نمی‌كند و نمی‌تواند مشغول كارهای دیگر شود و CPU بیشتر به كار اصلی كه برای او طراحی شده است می‌رسد: محاسبه گرافیك. DirectX 10 که بسیار سریع تر از نسخه های پیشین خود نصب و اجرا می شود، امکان اجرای بازی های رایانه ای را با سرعت و کیفیت بالا برای کاربران مهیا می کند. دانلود حجم فايل :6.53 MB



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 995
|
امتیاز مطلب : 41
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

شاید شما نیز نام نرم افزارهای ایجاد کننده یک سیستم مجازی در سیستم را شنیده باشید. این نرم افزارها که در اصطلاح به Virtual Machine معروف می باشند ، توانایی ساخت یک کامپیوتر مجازی در سیستم عامل ویندوز را به شما می دهند و شما قادر خواهید بود تا به کمک این برنامه ها یک سیستم عامل دیگر را بر روی دستگاه های مجازی نصب نمایید و در واقع از 2 یا چند سیستم عامل به صورت همزمان استفاده نمایید. از معروفترین این برنامه می توان به Microsoft Virtual PC اشاره نمود. این نرم افزار به شما توانایی نصب سیستم عامل های مختلف را به شما می دهد. البته این نرم افزار در هنگام نسب سیستم عامل ویندوز بسیار قدرتمند می باشد و در هنگم نصب سیستم عامل های دیگر مانند Linux بسیاری از ضعف ها را در خود اشکار می نماید.

 VMware Workstation نام نرم افزاری مشهور در زمینه ساخت هارد دیسک های مجازی و سیستم عامل های مجازی می باشد. به کمک این برنامه و محیط موجود در آن کاربر قادر به نصل هر نوع سیستم عاملی در آن می باشد. همچنین شما قادر خواهید بود تا با این نرم افزار علاوه بر استفاده همزمان از چند سیستم عامل از ویژگی مدیریت وظایف موجود در برنامه نیز برای سوئیچ نمودن مابین سیستم عامل های موجود در محیط مجازی استفاده نمود. استفاده از چنین محیط های مجازی دارای استفاده های مفید و فراوانی می باشد ، به عنوان مثال کاربری قصد دارد تا نرم افزاری را که به آن از نظر آلوده بودن به ویروس مشکوک است را استفاده نماید. چنین محیط مجازی برای این کار بسیار مناسب اند زیرا هیچ ارتبطی میان هارد اصلی سیستم و محیط مجازی نیست.

 از ویژگی های این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- قابلیت اجرای سیستم عامل های 64-bit

- قابلیت کنترل کلیه های پروسه های در حال اجرا

- قابلیت باز کردن وتبدیل فایل های برنامه های مشابه و اجرا نمودن آن ها . به عنوان مثال شما می تواید فایل اصلی نرم افزار virtual PC را که ویندوز را در آن نصب کرده اید در این برنامه وارد نموده و از آن استفاده کنید.

- قابلیت نمایش سیستم عامل قبل از اجرای آن

- پشتیبانی از سیستم عامل های Microsoft, Red Hat, SUSE, Ubuntu, Sun Solaris x86, FreeBSD  و ....

دانلود

حجم: ۵۰۷ مگابایت



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 971
|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

حتما برای شما پیش آمده که مثلا فرزندان یا برادر کوچک ترتان خواسته باشد بنشیند پشت کامپیوتر و شما هم نگران این باشید که یه موقع یه چیزی رو به هم نریزد.تنظیمی را به هم نزند یا فایلی را پاک نکند.
اکثر افراد در این جور موقع با کودک کنجکاو درست رفتار نمی کنند و به او اجازه نمی دهند که به کامپیوتر دست بزند و یا اگر هم اجازه بدهند همش بالای سرش غر می زنند و نمی گذارند بچه راحت باشد.
خوب حالا وقتی کامپیوتر فقط با چند کلیک تبدیل به یک وسیله ی خوب و سرگرم کننده برای کودک ما می شود چرا این فرصت را از او بگیریم؟
شما می توانید با این برنامه کم حجم خیلی راحت تمام دسترسی های کودک را معدود کنید و فقط برنامه ها و بازی هایی که می خواهید دسترسی باشد را در اختیارش بگذارید.
امیدوارم که از آموزش لذت ببرید . (لینک دانلود آموزش …….. ادامه مطلب….)

دانلود آموزش (لینک غیر مستقیم) |  حجم :۴۹۲.۶۷ کیلوبایت
پسورد:www.p30help.com

دانلود آموزش از سرور دوم (لینک مستقیم)
پسورد : www.p30help.com

دانلود آموزش از سرورهای دیگر (لینک غیر مستقیم)
پسورد:www.p30help.com
توجه : دوستان عزیز برای دانلود از لینک ( دانلود آموزش از سرور های دیگر ) ابتدا وارد صفحه ایی می شوید که نام سایت های (سرور)  مختلفی در آن نوشته شده است  .. پس از انتخاب سایت مورد نظرتان .. به دانلود این آموزش در (سرور خود آن سایت ) بپردازید.

——————————————–

شما می توانید این برنامه را با حجم ۷۱۲ کیلوبایت از خود سرور سایت برنامه دانلود کنید



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 997
|
امتیاز مطلب : 39
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

عکس ماهواره امید

 

ورود به سایت ماهواره ملی امید

الان ماهواره امید کجاست ؟



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 957
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی
با يك كليك ، كودك گرسنه اي را سير كنيد
سازمان ملل حركت جديدي را براي كمك به كودكان فقير جهان شروع كرده است كه بر اساس آن به ازاي هر كليك روي يك سايت معرفي شده، به يك كودك گرسنه در جهان غذا و يا يك كتاب مي‌رسد.

لطفا در برنامه تامين غذا WFP سازمان ملل متحد شرکت نمایید .بدین منظور با كليك بر روي آدرس http://thehungersite.com و پس از مرود به سایت مزبور بر روي دكمه زرد رنگ وسط صفحه كليك نمایید( که به شکل زیر است).

به اين ترتيب به ازاي هر كليك،
كمپانيهاي اسپانسر هزينه يك وعده غذاي رايگان و يا اهداي يك كتاب را براي كمك به كودكان را تامين مي‌كنند .با توجه به انتخاب تصادفي اسپانسر ، ممكن است شركت حمايت كننده مورد تائيد شما نباشد كه پيشاپيش عذرخواهي ميكنم.
 
+ نوشته شده در  شنبه بیست و پنجم دی 1389ساعت 12:28  توسط شهریاری  |  آرشیو نظرات

چگونه فیلم های مورد نظرمان را با زیرنویس ببینیم ؟!

مسلما برای شما هم پیش آمده که فیلمی را از اینترنت دانلود کرده و یا از دوستانتان گرفته‌اید، اما این فیلم زیرنویس فارسی نداشته است. پیدا کردن زیرنویس فیلم‌ها این روزها بسیار آسان است، به طوری که معمولا زیرنویس انگلیسی فیلم‌ها و سریال‌ها چند روز بعد از اکرانشان روی سایت‌های اینترنتی قرار می گیرد . در این پست علاوه بر معرفی ۲ سایت زیرنویس، نرم‌افزاری برای پخش زیرنویس فارسی فیلم‌ها و آموزش دیدن فیلم با زیرنویس را برای شما قرار خواهیم داد . بدون شک اگر تا به الان با دیدن فیلم با زیرنویس مشکل داشته‌اید، بعد از خواندن این پست می‌توانید فیلم‌های مورد نظر خود را با زیرنویس دلخواهتان مشاهده کنید.

در ابتدا به معرفی ۲ سایت که در آن زیرنویس فیلم‌ها را می‌توان پیدا کرد، می‌پردازیم . سایت اول یعنی Subscene یک سایت بین المللی است که در آن زیرنویس فیلم مورد نظرتان به تمام زبان‌هایی که تا به حال ترجمه شده است، خواهید یافت . ضمنا اگر فیلمی نسخه دو سی دی باشد، شما می‌توانید زیرنویس مخصوص به آن را در این سایت پیدا کنید. اصولا برای پیدا کردن زیرنویس‌های انگلیسی Subscene بهترین گزینه است با اینکه زیرنویس‌های فارسی زیادی نیز در آن یافت می‌شود . از دیگر ویژگی‌های این سایت این است که دانلود در آن نیازی به ثبت‌نام ندارد. برای ورود به این سایت اینجا را کلیک کنید

سایت دومی که خدمتتان معرفی می کنیم سایت Farsisubtitle هست . این سایت که مدتی خارج از دسترس بود، بعد از تغییر هوست، اکنون با قدرت بیشتری به کار خودش ادامه می‌دهد . می توان با اطمینان گفت اگر زیرنویس فارسی فیلم یا سریالی موجود باشد، قطعا در سایت فارسی ساب‌تایتل پیدا خواهید نمود. در این سایت زیرنویس اکثر سریال روز که توسط دوستان عزیز ترجمه و زیرنویس شده اند قرار دارد. ضمنا می‌توانید در بخش‌های دیگر این سایت که به صورت انجمن می باشد، کاور فیلم‌ها ، فیلمنامه ، تورنت فیلم‌ها و …. پیدا کنید. برای ورود به این سایت اینجا کلیک کنید .

اکنون شما زیرنویس فیلم مورد نظرتان را دانلود کرده اید. قطعا فرمت زیرنویس شما یا Srt هست و یا Sub/idx که اولی یک فایل و دومی دو فایل می‌باشد. برای شروع کار ابتدا باید این فایل زیرنویس که از اینترنت دریافت کرده‌اید، کنار فیلمتان در همان پوشه قرار دهید . سپس نام فایل‌های زیرنویس را هم نام فیلم خود کنید. برای مثال اگر اسم فیلمتان Saw هست باید اسم  زیرنویس‌هایی که در همان فولدر کنارش قرار دارند Saw باشد. اکنون فیلم شما آماده دیدن هست، اما برای پخش زیرنویس شما باید از نرم افزارهایی که کدک آن را دارند استفاده کنید. برای مثال نرم افزار KM Player و K-Lite Codec Pack پیشنهاد ما می باشد که در این پست KM Player را معرفی کوتاهی می کنیم .

 

بی شک KM Player را می‌توان یکی از محبوب‌ترین و جامع‌ترین نرم افزارهای پخش فیلم دانست . این نرم افزار تقریبا تمامی فرمت‌های موجود روی وب و فرمت‌های ویدیویی را به راحتی پخش می کند . بنابراین شما با داشتن نرم افزار KM Player دیگر دغدغه پخش فرمت‌های مختلف ویدیویی و زیرنویس‌ها رو نخواهید داشت. ابتدا این نرم افزار رایگان  را از اینجا دانلود کنید. بعد از نصب کافی است روی فیلم خود کلیک کرده تا به راحتی آن را با زیرنویس مشاهده کنید. شما می‌توانید فونت زیرنویس ، سایز , رنگ و … را تغییر دهید. کافیست هنگام پخش فیلم روی فیلمتان راست کلیک کرده و به منوی سابتایتل رفته و تنظیمات دلخواهتان را انجام دهید . ضمنا شاید بعضی از زیرنویس ها حین فیلم عقب جلو رود و یا اینکه زمان آن از ابتدا با فیلم شما تنظیم نیست و یا دقایقی عقب و یا جلو است. شما می توانید با کلیدهای میانبر [ و ] زیرنویستان را نیم ثانیه , نیم ثانیه عقب و یا جلو ببرید . ضمنا این کار را می توانید حتی حین دیدن فیلم انجام دهید. در پایان ممکن است که زیرنویس شما درست نیاید و به صورت علائمی عجیب ظاهر شود که در اینجا می توانید راهنمایی ترمیم و حل این مشکل را مشاهده نمایید.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 968
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد